فروشگاه جامع تحقیقات و مقالات دانشجویی و آزمون های روانشناسی با منابع معتبر
اطلاعیه فروشگاه
.... دانلود رایگان...
مشتریان محترم و گرامی ما بعد از خرید فایل نیاز به دانلود آن دارند ، پهنای باند پرسرعت ، نامحدود برای مشتریان ما فراهم شده است. لینک دانلود مستقیم بدون محدودیت سرعت قابل دانلود با فایل منیجر بهترین تجربه دانلود را برای مشتریان ما فراهم می کند.
مقیاس خودافشاسازی
در مطالعه حاضر از شاخص خودافشاسازی پریشانی (کان و هسلینگ، 2001) برای اندازهگیری میزان خودافشاسازی فرد استفاده گردید (پیوست 4). این مقیاس 12 گویه دارد که نشاندهنده میزان راحتی افراد در گفتگو راجع به پریشانیشان است. این مقیاس در یک طیف لیکرت 5 درجهای طراحی شده است و پاسخ به گویهها از یک (کاملاً مخالفم) تا پنج (کاملاً موافقم) نمره میگیرند.
سازندگان مقیاس، یک عامل کلی برای این مقیاس در نظر گرفتهاند و همبستگی مثبتی بین این مقیاس و شاخص خودافشاسازی میلر، برگ و آرچر (1983) و همبستگی منفی با شاخص خودپنهانسازی (لارسون و چاستین، 1990) گزارش شده است. پایایی این مقیاس نیز از طریق بازآزمایی در چند پژوهش بالای 90/0 به دست آمده است (کان و هسلینگ، 2001؛ کان، لمب، چمپیون، ابرل و شون، 2002).
در پژوهش حاضر جهت تعیین روایی از تحلیل عامل به روش مؤلفههای اصلی استفاده گردید. ملاک استخراج عوامل، ارزش ویژه بالاتر از یک و شیب منحنی اسکری بود. یافته ها نشان دهنده وجود یک عامل کلی بود. مقدار KMO برابر 92/0 و آزمون بارتلت برابر (001/0>p) 69/2779 بود.
خودکارآمدی اجتماعی جهت بررسی این سازه از مقیاس خودکارآمدی اجتماعی اسمیت و بتز (2000) بهره گرفته شد (پیوست 3). این ابزار از 25 گویه تشکیل شده است که میزان اعتماد فرد به خودش را در موقعیتهای اجتماعی گوناگون در یک طیف پنج درجهای اندازه میگیرد و پاسخ به گویهها از یک (اصلاً به خودم اعتماد ندارم) تا پنج (کاملاً به خودم اعتماد دارم) نمره میگیرند. مثلاً یکی از این موق ...
آزمون راهبردهای مقابله ای[1] (روش های مقابله): این پرسشنامه نیز دارای 32 سوال، چهار گزینه ای است که توسط مووس و بلینگر تدوین و طراحی شد. و متمرکز بر دو بخش است - راهبرد مقابله ای مساله محور (انجام عملی یا اندیشیدن و ارزیابی مشکل پیش آمده) - راهبرد مقابله عاطفه محور به هیجان و احساسات متعاقب با رویداد می پردازد بیشتر جنبه دفاعی دارد و در جهت حل مشکل پیش آمده چندان مفید نبوده (غیرموثر)اند . .ضر ...
پرسشنامه حمایت اجتماعی کاترونا و راسل sps آزمون حمایت اجتماعی : پرسشنامه حمایت اجتماعی (SPS) توسط کاترونا و راسل (1987)ساخته شد و دارای 24 سوال 4 گزینه ای(کاملا مخالفم:1 تا کاملا موافقم:4 ). این ابزار به بررسی وضعیت حمایت اجتماعی از نظر بالا یا پایین بودن مقدار وجود آن در هر گروه سنجیده می شود. این ابزار دارای 16 مولفه میباشد.این ابزار برای ارزیابی میزان اعتقاد به حمایت اجتماعی ...
با توجه به تئوریها و پژوهشهای انجامشده و با توجه به ابعاد دانش شناختی و فراشناختی که از فصل دوم پژوهش استخراج شد،تستی تنظیم شد،که به طورمختصر عبارتنداز: فراشناخت مفهومی چند وجهی است که شامل دانش ها(باورها)، فرایندها و راهبردهایی است که شناخت را ارزیابی، نظارت یا کنترل می کند(ولز، 1979؛ فلاول، 1979؛ نلسون و همکاران، 1999؛ موسس و بیرد، 2002؛ اسپادا و همکاران، 2007). فلاول ...
پرسشنامه هوش هیجانی شات (SSRI) : این پرسشنامه توسط شات و همکاران در سال 1998 براساس الگوي اوليه هوش هيجاني ماير و سالووي، (1990) ساخته شد. اين مقياس شامل 32 جمله توصيفي مانند" هنگامي كه من داراي خلق مثبت (مانند شادي )هستم. حل مشكلات براي من آسانتر است" مي باشد، اين مقياس 3 مولقه دارد كه عبارتند از: 1- مولفه تنظیم هیجان 2- مولفه ارزیابی از هیجان و بيان هيجان 3- مولفه بهره برداري از هيج ...
پرسشنامه نوآوری سازمانی اتلای و اکیف : مشتمل بر 18 سؤال که به صورت مقیاس 5 درجه ای لیکرت (کاملاً مخالفم نمره1، مخالفم نمره2، نظری ندارم نمره3، موافقم نمره4، کاملاً موافقم نمره5) است. پرسشنامه مؤلفه ها یادگیری سازمانی مهارت های فردی مدل های ذهنی چشم انداز مشترک یادگیری تیمی تفکّر سیستمی درگیری شغلی ____ نوآوری سازمانی ____ روایی پرسشنامه ها: علی رغم این که هر سه پرسشنامه&zwn ...
پرسشنامه ي رضایت شغلی بري فیلد و روث (1951 )، شامل 19پرسش ساده و قابل فهم است، که از طریق سنجش لیکرتی به ارزیابی رضایت ازکار و حرفه میپردازد. پاسخ به پرسش ها به شکل زیر نمره بندي میشود: 1- کاملا مخالفم 2- مخالفم3- نظري ندارم 4- موافقم 5- کاملا موافقم. دامنه ي نمره هاي احتمالی میان 18 تا 90 گزارش شد. نمره هاي بالاتر نشان دهنده ي رضایت شغلی بیشتر فرد می باشد . بري فیلد و روث پایایی این ابزار 87 درصد ...
خود تنظیمی در این پرسشنامه دارای دو خرده مقیاس کاربرد راهبرد شناختی و خود تنظیمی ( مدیریت منابع و فراشناخت با هم ) است. خرده مقیاس کاربرد راهبرد شناختی دارای 13 سؤال و خرده مقیاس خود تنظیمی دارای 9 سؤال است که جمعاً 22 سؤال پرسشنامه را تشکیل می دهند. روایی روایی پرسشنامه سبک مدیریت کلاس به دو روش محاسبه شده است: الف) کسب نظر متخصصان درباره صحت گویه ها و هماهنگی با ابعاد متغیر که در مجموع با توجه ...
این پرسشنامه را یی یسن چن در سال 2004 ساخت و خود پنداره را در سه سطح عمومی، آموزشگاهی و غیر آموزشگاهی موردسنجش قرارداد. این پرسشنامه از نوع خود گزارشی است که شامل 15 عبارت بوده و پاسخها بهصورت مقیاس لیکرتی چهارگزینهای از کاملاً موافق (4 نمره) تا کاملاً مخالف (1 نمره) نمرهگذاری شده است و نمرهگذاری همه عبارات بهصورت مستقیم است. ضریب پایایی این آزمون از طریق همسان ...
مقیاس سنجش جوسازمانی پلاس دلتا (2011) مقیاس جوسازمانی (پلاس دلتا، 2011)، دارای 40 گویه و شامل 8 زیر مقیاس میباشد که عبارتاند از: طراحی سازمانی شامل گویه های 1 تا 5، ویژگیهای شخصیتی شغل شامل گویه های 6 تا 10، روابط میان همکاران شامل گویه های 11 تا 15، فرهنگ محیط کار شامل گویه های 16 تا 20، مدیریت ارشد شامل گویه های 21 تا 25، سرپرستی مستقیم شامل گویه های 26 تا 30، فرایندهای کاری ...
پرسشنامه محقق ساخته انتقال مهارت های مدیریتی مشتمل بر 30 گویه می باشد. این پرسشنامه دارای 7 مؤلفه ( نوآوری و ابتکار 4 گویه، قدرشناسی 4 گویه، خودباوری 4 گویه، تفکر منطقی و آینده نگری 5 گویه، ریسک پذیری 4 گویه، روش تفویض اختیار 5 گویه و رعایت قوانین اداری 4 گویه ) میباشد. پس از تهيه پرسشنامه اعتبار و پايائی آن را بايد قبل از انجام مطالعه اصلي سنجید. براي تعيين اعتبار محتوایی صوري ...
همبستگی خانواده : در این تحقیق برای جمع آوری داده های مورد نیاز در زمینه همبستگی خانواده از پرسشنامه ای که توسط بی اپشتاین، بالدوین و بیشاپ (1983) ساخته شده و دارای 60 سؤال در طیف 4 درجه ای لیکرت شامل؛ کاملاً موافقم (1)، موافقم (2)، مخالفم (3) و کاملاً مخالفم (4) می باشد، استفاده می شود. این پرسشنامه از 7 زیر مقیاس به شرح ذیل تشکیل شده است؛ حل مسأله (عبارت های؛ 60، 50، 38، 24، 12 و 2)، روابط ...
پرسشنامه فرزند پروری یانگ که یک ابزار اولیه برای شناسایی ریشه های دوران کودکی طرح واره ها است در سال 2003 توسط یانگ تهیه شده است. این پرسشنامه 72 عبارت دارد که در آن پاسخ دهنده پدر و مادر خود را به طور جداگانه، بر اساس نوع رفتاری که با وی داشته اند، در یک مقیاس شش درجه ای رتبه بندی می کند. این ابزار دارای 17 زیر مقیاس: محرومیت عاطفی، رها کردن، بی اعتمادی/ بد رفتاری، نقص/ شرم، شکست، وابستگی/ بی کفا ...
پرسشنامه آلکسی تیمیای تورنتو ( TAS ) مقياس ناگويي هيجاني تورنتو ( FTAS-20 ) : مقياس ناگويي هيجاني تورنتو(بگبی،پاركرو تيلور،1994،به نقل از بشارت،1390)يك آزمون 20 سوالي است و سه زير مقياس دشواري در شناسائي احساسات (شامل 7ماده)،دشواري در توصيف احساسات(شامل 5 ماده)،و تفكر عيني(شامل 8 ماده)را در اندازه هاي 5 درجه اي ليكرت از نمره ي 1 (كاملا مخالف) تا نمره 5 ( كاملا موافق) مي سنجد. در نسخه فارسي م ...
در اين پژوهش براي سنجش عزت نفس سازماني از پرسشنامه عزت نفس سازماني كه توسط پيرس ، گاردنر، كامينگز و دان هام( 1989 ) ساخته شده، استفاده گرديد . اين پرسشنامه داراي ده عبارت است كه اعتقاد و باورهاي كار كنان و ارزشمندي آنها را در محيط سازمان در مقياس ليكرت از نمره ۱ (كاملاً مخالف ) تا نمره ۵ (كاملاً موافق) ارزيابي مي كند . پايايي اين پرسشنام ...
پرسشنامه SNAP-IV. یک مقیاس درجه بندی در امر تشخیص اختلال نارسا توجه/ فزون کنشی است که اولین بار در سال 1980 به کوشش سوانسون، نولان، و پلهام براساس توصیف های رفتاری اختلال نارسایی توجه در سومین ویرایش راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی ساخته شد. این پرسشنامه دارای یک مقیاس 18 سوالی است که والدین یا معلمان می توانند آن را پاسخ دهند. نه سوال اول نشانه های رفتاری ریخت غالبا بی توجه و نه سوال دوم نش ...
پرسشنامه سبک های یادگیری کلب (2005) كلب براي سنجش سبكهاي يادگيري، پرسشنامهي سبك های يادگيري را تدوين كرده است. اين پرسشنامه دوازده سؤال دارد و برای هر يك از سؤالها 4 پاسخ پيشنهاد ميدهد. پاسخهاي پيشنهادي را بايد از نمرهي 1 تا 4 رتبهبندي كنید. با جمع امتياز هر يك از اين 4 گزينه در 12 جملهي پرسشنامه ( یعنی امتیاز گزینه های هم شماره در 12 ...
گويه هاي پرسشنامه جهت گزيني هدف از وندي ويل( ١٩٩٧ ) و اليوت و مك گريگور ( ٢٠٠١ ) اقتباس شده است. اين پرسشنامه چهار عامل-جهت گيري يادگيري، عملكرد-گرايشي، عملكرد-گريزي و بلاتكليفي در جهت گيري هدف را ارزيابي مي كند . براي تعيين تعداد عوامل از معيارهاي نمودار اسكري استفاده شد . بدين صورت با توجه به شيب نمودار عوامل آشكار شده در شيب تند نزولي، به عنوان عوامل اصلي قلمداد شد و عواملي ناديده انگاشت ...
پرسشنامه پردازش شناختی ( CPI ) که کروز در سال 1999 برای کمک به روند تشخیص افتراقی اختلال یادگیری خاص برای سنین 7 تا 19 سال تهیه نموده است مبتنی بر مرور کامل جریان عصب شناختی، اندازه گیری رسمی شناختی از 1200 دانشآموز، مصاحبه با بیش از صد والدین و دانشآموز و مشاهده مستقیم رفتار افراد با اختلال یادگیری است. مشخص شده است که این پرسشنامه می تواند پایایی افتراقی زیر گروههای خاص اخ ...
ابزار سنجش در این پژوهش برگه ثبت دادهها میباشد که از طریق مشاهده ی دقیق و علمی پژوهشگر انجام شده است و همچنین از جداول و نمودارهایی که عملکرد آزمودنی را قبل از و بعد مداخلات نشان میدهد. در این پژوهش آزماینده دو بعد از ابعاد مهارتهای ارتباطی را که کودکان درخودمانده در آنها دچار نقص میباشند و در پژوهشهای شارلوپ، والش در سال 1986 و کانر در سال 1943 به آنها پرداخته ش ...
این ابزار هم برای سنجش سوگیری توجه و هم برای اصلاح آن مورد استفاده قرار میگیرد. در ابتدا یک علامت + در وسط صفحه جهت ثابت کردن محل توجه آزمودنی ظاهر داده میشوند. 50 % موارد پروب جانشین محرک خنثی شده و 50% موارد جانشین محرک مرتبط با موادمخدر میشود. تکلیف آزمودنی این است که جهت پروب را به درستی مشخص کند از آزمایه پروب دات برای اصلاح سوگیری توجه نیز استفاده میشود. برای اصلاح ...
پرسشنامه تمايلات غرق شدن (ITQ) توسط ويتمر و سينگر (1998) ارائه شد و به بررسي توانايي فرد در درگيرشدن و مشاركت در تجارب روزانه ميپردازد و به فناوري نيز بستگي ندارد (مانيا و چالمرز، 2001). ITQ از سه خرده مقياس تشكيل شده است: بازي فوكوس مشاركت روايي و اعتبار ITQ براي بررسي روايي سازه ITQ، از روش تحليل عاملي استفاده شد. به اين منظور، پاسخهاي 437 آزمودني (همه آزمودنيهاي پژوهش) با روش تحلي ...
اين آزمون براي ارزيابي هوش تهيه شده ودر ايران نيز هنجار يابي شده است . از اين آزمون براي همتا سازي گروهها استفاده ميشود.که در اين پژوهش جهت اندازه گيري هوش کودکان ADHD استفاده گرديد. اين آزمون از 36 تصوير تشکيل شده بود که براي سنين 6 تا 14 سال قابل اجراست . مدت اجراي اين آزمون 45 دقيقه ميباشد . ( نسخه ی ناقص ) نوع فایل: قابل ویرایش فرمت فایل: doc تعداد صفحات : 2 صفحه ...
جهت اندازه گيري حافظه فعال از آزمون نرم افزاري N-BACK که بصورت يک بازي است استفاده شد . در اصل اين تست تمرين هايي جهت تقويت حافظه فعال هستند ، اين تست اولين بار توسط وين کريچنر 3 در سال 1958 معرفي شد . نوع فایل: قابل ویرایش فرمت فایل: doc تعداد صفحات : 2 صفحه این محصول شامل شرح و توضیح تست است و شامل نرم افزاری برای اجرای تست یا موارد مشابه نمی شود. ...
برای یادگیری بهتر، دانش آموزان تشویق میشوند. درختی را مجسم کنند که دارای تنهی محکمی باشد. و به این تنه شاخه های محکمی چسبیده باشد و این درخت ریشه ی محکمی داشتهباشد... هدف های آموزشی در این مرحله عبارتنداز: 1- برنامه ریزی 2- رعایت نظم و قواعد حل مسئله و احترام گذاشتن به ایده ها و افکار دوستان و هم کلاسیها در طی بحث و گفتگو 3- ترتیب بن ...
نشان داده شده است که الگوهای رفتاری ویژه ای که رفتار سنخ الف یا « بیماری شتابزدگی» نام گرفته اند، در سطوح بالای فشار روانی نقش دارند. دو تن از متخصصان آمریکایی قلب به نام های فریدمن و روزنمن (1974) دریافتند بیشتر کسانی که دچار بیماریهای رگهای اکلیلی قلب و سکته های مغزی شده اند، طبیعت همانندی داشتند و از آن جا که آنها نمی توانستند خود را با زندگی تازه ای که به بهبودی آنها کمک می کرد سا ...
سیاهه نشانه های جسمی توسط پاول و انرایت طراحی شده است.پاسخ های آزمودنی بر اساس یک مقیاس چهار نمرهای (2،1،0و3) نمره گذاری می شوند نوع فایل: قابل ویرایش فرمت فایل: doc تعداد صفحات : 1 صفحه ...
راهنمای آزمون اندر يافت كودكان C. A. T در زير موضوع هاي شاخصي را كه به عنوان پاشخ هايي به تصاوير مختلف داده شده است، ارائه مي شود. تعبير وتفسير آزمون C. A.T زماني كه فرد به تفسير يك روش وابسته به درك واحساس مانند آزمون C.A.T نزديك مي شود، بهتر است كه اصول اساسي را درذهن خود نگاه دارد. ازآزمودني درخواست مي شودكه موقعيتي را درك كند. تفسير آزمودني ازمحرك بدنبال دستورالعمل ارائه شده، گفتن داست ...
چگونه با وقايع كنار مي آييد؟ هركس با وقايع منفي و ناخوشايند مواجهه ميشود و به شيوهی خاص خود در برابر آنها پاسخ ميدهد. پس از مطالعهی هريک از عبارات زير مشخص فرماييد وقتي وقايع منفي يا ناخوشايندي را تجربه ميكنيد عموماً دربارهی آنها چگونه فكر ميكنيد؟ نوع فایل: قابل ویرایش فرمت فایل: doc تعداد صفحات : 2 صفحه ...
هدف : سبك مديريت تضاد افراد را روشن مي سازد. : تصور كنيد كه در يك موقعيت كاري با مخالفت سرپرست مستقيم خود مواجه شده ايد سپس نشان دهيد در مقابله با شرايطي كه در قالب عبارات ذيل آمده است، غالبا چه نوع رفتاري را برمي گزينيد. نوع فایل: قابل ویرایش فرمت فایل: doc تعداد صفحات : 5 صفحه ...