فروشگاه جامع تحقیقات و مقالات دانشجویی و آزمون های روانشناسی با منابع معتبر
اطلاعیه فروشگاه
.... دانلود رایگان...
مشتریان محترم و گرامی ما بعد از خرید فایل نیاز به دانلود آن دارند ، پهنای باند پرسرعت ، نامحدود برای مشتریان ما فراهم شده است. لینک دانلود مستقیم بدون محدودیت سرعت قابل دانلود با فایل منیجر بهترین تجربه دانلود را برای مشتریان ما فراهم می کند.
پرسشنامه سازگاری نوجوانان دبیرستانی
این پرسشنامه در دانشگاه شانکار توسط سین هاوسینک درسال 1993ساخته و هنجاریابی شده است (به نقل از فولادی، 1383). این آزمون با این هدف ساخته شد تا نوجوانان 14 تا 18ساله را از جهت سازگاری مطلوب و نامطلوب در سه حوزه عاطفی، اجتماعی و آموزشی از یکدیگر تشخیص دهد. این پرسشنامه شامل 60 گویه (در هر حوزه 20 گویه) است و به صورت بلی – خیر پاسخ داده می شود. در نمره گذاری به پاسخ های بلی نمره صفر تعلق می گیرد که بیانگر سازگاری بالاست و به پاسخ های خیر نمره یک داده می شود که بیانگر سازگاری خیلی ضعیف است.
برخی گویه ها به طور معکوس نمره گذاری میشوند.
پرسشنامه اولیه دارای 100 سوال بوده است. سین هاوسینگ (1993)، پس ازبررسی های مختلفی که برروی نمونه های تصادفی مرکب از 1950 نفر از دانش آموزان کلاس های اول تا سوم دبیرستان انجام دادند، 60 سوال را انتخاب نمودند. ضریب پایایی تنصیف برابر 95/0، بازآزمایی معادل 93/0 و 94/0 گزارش شده است (به نقل از فولادی، 1383). در پژوهش حاضر پایایی این پرسشنامه با روش آلفای کرونباخ برابر با 84/0 محاسبه شد.
هدف: تفکیک دانش آموزان دبیرستانی با سازگاری خوب از دانش آموزان دبیرستانی با سازگاری ضعیف از لحاظ عاطفی، آموزشی و اجتماعی این پرسشنامه در صدد است تا دانش آموزان دبیرستانی (گروه سنی 14 تا 18 ساله) با سازگاری خوب را از دانش آموزانی با سازگاری ضعیف در سه حوزه عاطفی، اجتماعی و آموزشی جدا سازد. فرم نهایی این پرسشنامه 60 سوال می باشد (برای هر حوزه 20 سوال). پرسشنامه سازگاری با هدف مشاوره دانش آموزان ...
پرسشنامه مسائل جنسی( MSQ ) توسط اسنل و فیشرو والترز(1993)تدوین گردیداین پرسشنامه یک ابزار خودسنجی است که برای اندازه گیری12زیرمقیاس، مسائل جنسی انسان طراحی شده است. پرسشنامه چندوجهی مسائل جنسی دارای 60 عبارت می باشد که آزمودنی ها بایدمشخص کنند هرعبارت چقدرتناسب دارد.برای جمع آوری اطلاعات پاسخ افراد از یک مقیاس 5امتیازی لیکرت استفاده شده . هرخرده مقیاس می توانداز0تا20متغیر باشد. این 12مقیاس عبارتن ...
پرسشنامه SNAP-IV. یک مقیاس درجه بندی در امر تشخیص اختلال نارسا توجه/ فزون کنشی است که اولین بار در سال 1980 به کوشش سوانسون، نولان، و پلهام براساس توصیف های رفتاری اختلال نارسایی توجه در سومین ویرایش راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی ساخته شد. این پرسشنامه دارای یک مقیاس 18 سوالی است که والدین یا معلمان می توانند آن را پاسخ دهند. نه سوال اول نشانه های رفتاری ریخت غالبا بی توجه و نه سوال دوم نش ...
گويه هاي پرسشنامه جهت گزيني هدف از وندي ويل( ١٩٩٧ ) و اليوت و مك گريگور ( ٢٠٠١ ) اقتباس شده است. اين پرسشنامه چهار عامل-جهت گيري يادگيري، عملكرد-گرايشي، عملكرد-گريزي و بلاتكليفي در جهت گيري هدف را ارزيابي مي كند . براي تعيين تعداد عوامل از معيارهاي نمودار اسكري استفاده شد . بدين صورت با توجه به شيب نمودار عوامل آشكار شده در شيب تند نزولي، به عنوان عوامل اصلي قلمداد شد و عواملي ناديده انگاشت ...
پکیج آموزش مهارت خودآگاهی و حل مساله دارای 6 جلسه و شرح حال جلسات آموزش مهارتهای خودآگاهی و حل مساله جلسه اول : معارفه جلسه دوم :پذیرش موقعیت وتعریف مشکل جلسه سوم : هدف گذاری و خود ارزیابی صحیح و پیدا کردن راه حلهای گوناگون جلسه چهارم : بارش فکری جلسه پنجم : اجرا وبازبینی راه حل ها جلسه ششم: مروری بر چهار جلسه قبل نوع فایل: قابل ویرایش فرمت فایل: doc تعداد صفحات : 6 صفحه ...
از این مقیاس(واتسون، کلارک و تلهگن، 1988)برای اندازهگیری عاطفه مثبت ( AP ) و عاطفه منفی ( AN ) استفاده شده است. مؤلفین این مقیاس، جهت برآوردن نیاز به یک مقیاس پایا و معتبر، که هم خلاصه باشد و هم راحت قابل اجرا باشد، یک مقیاس 20 مادهای با عنوان PANAS تدوین کردند. آزمودنیها بر روی یک مقیاس 5 نقطهای از 1(خیلی کم)تا 5 (خیلی زیاد)نشان می&rl ...
پرسشنامه پردازش شناختی ( CPI ) که کروز در سال 1999 برای کمک به روند تشخیص افتراقی اختلال یادگیری خاص برای سنین 7 تا 19 سال تهیه نموده است مبتنی بر مرور کامل جریان عصب شناختی، اندازه گیری رسمی شناختی از 1200 دانشآموز، مصاحبه با بیش از صد والدین و دانشآموز و مشاهده مستقیم رفتار افراد با اختلال یادگیری است. مشخص شده است که این پرسشنامه می تواند پایایی افتراقی زیر گروههای خاص اخ ...
پرسشنامه تمايلات غرق شدن (ITQ) توسط ويتمر و سينگر (1998) ارائه شد و به بررسي توانايي فرد در درگيرشدن و مشاركت در تجارب روزانه ميپردازد و به فناوري نيز بستگي ندارد (مانيا و چالمرز، 2001). ITQ از سه خرده مقياس تشكيل شده است: بازي فوكوس مشاركت روايي و اعتبار ITQ براي بررسي روايي سازه ITQ، از روش تحليل عاملي استفاده شد. به اين منظور، پاسخهاي 437 آزمودني (همه آزمودنيهاي پژوهش) با روش تحلي ...
اين آزمون براي ارزيابي هوش تهيه شده ودر ايران نيز هنجار يابي شده است . از اين آزمون براي همتا سازي گروهها استفاده ميشود.که در اين پژوهش جهت اندازه گيري هوش کودکان ADHD استفاده گرديد. اين آزمون از 36 تصوير تشکيل شده بود که براي سنين 6 تا 14 سال قابل اجراست . مدت اجراي اين آزمون 45 دقيقه ميباشد . ( نسخه ی ناقص ) نوع فایل: قابل ویرایش فرمت فایل: doc تعداد صفحات : 2 صفحه ...
جهت اندازه گيري حافظه فعال از آزمون نرم افزاري N-BACK که بصورت يک بازي است استفاده شد . در اصل اين تست تمرين هايي جهت تقويت حافظه فعال هستند ، اين تست اولين بار توسط وين کريچنر 3 در سال 1958 معرفي شد . نوع فایل: قابل ویرایش فرمت فایل: doc تعداد صفحات : 2 صفحه این محصول شامل شرح و توضیح تست است و شامل نرم افزاری برای اجرای تست یا موارد مشابه نمی شود. ...
مقیاس MAAS یک آزمون 15 سوالی است که براون و ریان (2003) آن را به منظور سنجش سطح هشیاری و توجه نسبت به رویدادها و تجارب جاری در زندگی روزمره ساختند. سوال های آزمون سازه ذهن آگاهی را در مقیاس شش درجه ای لیکرت (از نمره یک برای «تقریبا همیشه» تا نمره شش برای «تقریبا هرگز») می سنجد. این مقیاس یک نمره کلی برای ذهن آگاهی به دست می دهد که دامنه آن از 15 تا 90 متغیر بوده و نمره با ...
مقیاس انگاره پردازی خود کشی (ماخ) Scale for Suicide Ideation (SSI) این مقیا س در سال 1979توسط بک وهمکاران طراحی شد . آزمونگر پرسشنامه ای را در اختیار دارد که حاوی19پرسش است.هر پرسش دارای سه گزینه است که به ترتیب نمره صفر ، یک و دو به آنها تعلق می گیرد؛در مجموع نمرات از صفر تا 38 (بسته به وجود یا عدم وجود ونیز مراحل مختلف از فکر تا عمل خود کشی)در نوسان خواهد بود .در واقع پرسشنامه ...
تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه سرمایه فکری از نگاه مدیریتی، مجموع سرمایه انسانی و ساختاری نظیر دانش، تجربه کاربردی، فناوری سازمانی، روابط و مهارت های تخصصی است که با خلق مزیت رقابتی، حیات سازمان در بازار را به ارمغان می آورند(شهائی و الهی،1389). تعریف عملیاتی متغییر پرسشنامه در این پژوهش منظور از سرمایه فکری نمرهاي است كه کارکنان به سوالات42گویه ای & ...
راهنمای آزمون اندر يافت كودكان C. A. T در زير موضوع هاي شاخصي را كه به عنوان پاشخ هايي به تصاوير مختلف داده شده است، ارائه مي شود. تعبير وتفسير آزمون C. A.T زماني كه فرد به تفسير يك روش وابسته به درك واحساس مانند آزمون C.A.T نزديك مي شود، بهتر است كه اصول اساسي را درذهن خود نگاه دارد. ازآزمودني درخواست مي شودكه موقعيتي را درك كند. تفسير آزمودني ازمحرك بدنبال دستورالعمل ارائه شده، گفتن داست ...
چگونه با وقايع كنار مي آييد؟ هركس با وقايع منفي و ناخوشايند مواجهه ميشود و به شيوهی خاص خود در برابر آنها پاسخ ميدهد. پس از مطالعهی هريک از عبارات زير مشخص فرماييد وقتي وقايع منفي يا ناخوشايندي را تجربه ميكنيد عموماً دربارهی آنها چگونه فكر ميكنيد؟ نوع فایل: قابل ویرایش فرمت فایل: doc تعداد صفحات : 2 صفحه ...
هدف : سبك مديريت تضاد افراد را روشن مي سازد. : تصور كنيد كه در يك موقعيت كاري با مخالفت سرپرست مستقيم خود مواجه شده ايد سپس نشان دهيد در مقابله با شرايطي كه در قالب عبارات ذيل آمده است، غالبا چه نوع رفتاري را برمي گزينيد. نوع فایل: قابل ویرایش فرمت فایل: doc تعداد صفحات : 5 صفحه ...
هدف: ارزیابی نگرش افراد درباره ابعاد تصویر بدنی خویش این صفحات شامل مواردی مرتبط با افکار، احساس و رفتار فرد می باشد.در هنگام تکمیل پرسشنامه هر کدام از موارد را به دقت خوانده و تصمیم بگیرید که کدامیک از آنها به شخصیت شما نزدیکتر است. نوع فایل: قابل ویرایش فرمت فایل: doc تعداد صفحات : 6 صفحه ...
هدف از ساخت آزمون: سنجش ميزان انسجام دروني افراد مختلف است كه نشان دهنده ي سه مولفه ي قابل درك بودن وقايع ، قابل مديريت بودن وقايع ، معنادار بودن وقايع از نظر فرد است كه هر چه ميزان انسجام دروني بالاتر باشد فرد داراي مديريت استرس بالاتري است و بهتر مي تواند با بحران ها و استرس ها و وقايع زندگي كنار بيايد و سازگار شود. آزمون: آزمون حاضر دارای 50سوال می باشد که در مقیاس 5 درجه ای لیکرت پاسخ داده ...
مقیاس اضطراب وافسردگی هاسپیتال توسط زیگمون و اسنایت (1983) طراحی شده است. این سیاهۀ گزینشی چهار مادهای برای سنجش تغییرات خلقی ، بویژه حالات اضطراب و افسردگی ، طراحی شده است . دراین مقیاس هفت پرسش در ارتباط با نشانه های اضطراب ( پرسش های 12،9،8،5،4،1 و 13) و هفت پرسش پیرامون نشانه های افسردگی ( پرسش های 11،10،7،6،3،2 و14) وجود دارد. این پرسشنامه برمبنای یک مقیاس چهار نمرهای (2،1،0و3) نمره گذاری می ...
«پرسشنامۀ اضطراب شناختی» که توسط لیندسای و همکارانش (1987) تنظیم شده است ، فهرستی از دوازده مورد از رایج ترین افکاری است که با احساس های اضطراب همراهند و از یک نمونه درمان جویان مضطرب به دست آمده اند . پاسخ های این آزمون هم در یک مقیاس چهار نمره ای ، ارزیابی می شوند نوع فایل: قابل ویرایش فرمت فایل: doc تعداد صفحات : 1 صفحه ...