فروشگاه جامع تحقیقات و مقالات دانشجویی و آزمون های روانشناسی با منابع معتبر
اطلاعیه فروشگاه
.... دانلود رایگان...
مشتریان محترم و گرامی ما بعد از خرید فایل نیاز به دانلود آن دارند ، پهنای باند پرسرعت ، نامحدود برای مشتریان ما فراهم شده است. لینک دانلود مستقیم بدون محدودیت سرعت قابل دانلود با فایل منیجر بهترین تجربه دانلود را برای مشتریان ما فراهم می کند.
پرسشنامه هوش هیجانی شات (SSRI)
پرسشنامه هوش هیجانی شات (SSRI): این پرسشنامه توسط شات و همکاران در سال 1998 براساس الگوي اوليه هوشهيجاني ماير و سالووي،(1990) ساخته شد. اين مقياس شامل 32 جمله توصيفي مانند" هنگامي كه من داراي خلق مثبت (مانند شادي )هستم. حل مشكلات براي من آسانتر است" مي باشد، اين مقياس 3 مولقه دارد كه عبارتند از:
1- مولفه تنظیم هیجان
2- مولفه ارزیابی از هیجان و بيان هيجان
3- مولفه بهره برداري از هيجان
قابليت اعتماد يا پايايي ( Reliability ):
قابليت اعتماد يكي از ويژگيهاي فني ابزار اندازه گيري است به اين مفهوم كه ابزار اندازه گيري در شرايط يكسان تا چه اندازه نتايج يكساني بدست ميدهد. ضريب اعتماد (پايايي) در واقع میزان همبستگي بين نتايج اندازه گيري مكرر در شرايط يكسان ميباشد.
در اين تحقيق براي محاسبه ضريب قابليت اعتماد از روش آلفاي كرو نباخ استفاده شده است. این روش برای آزمون کردن روایی پرسشنامهای که بهصورت طیف لیکرت طراحی شده و جوابهای آن چند گزینهای است، بکار میرود و تعداد متغیرها در این آزمون به تعداد سوالات پرسشنامه که دارای گزینههای همسان و مساوی هستند بطور جداگانه آزمون میشود.ضريب الفاي كرو نباخ بين صفر و يك در نوسان است. اگر آلفا نزدیک به يك باشد نشانه اعتماد كامل استو در صورتي كه آلفا نزدیک به صفر باشد عدم اعتماد كامل را نشان ميدهد .
در اين تحقيق اعتبار پرسشنامه هوشهیجانی پس از توزیع و تكميل پرسشنامه ها توسط نرم افزار SPSS پس از اندازهگيري ضريب كرونباخ آلفا محاسبه وچون اين مقادیر نزدیک به یک است، پس پرسشنامهها از لحاظ اعتبار مورد تأييد است .
پرسشنامه يادگيري خودتنظیمی (SRLS): این مقیاس توسط زیمرمن و مارتینزپونز,(1988) ساخته شده است. مقیاس مذکور دارای 27 ماده است که 24 ماده اول، مربوط به راهبردهای چهاردهگانه یادگیری خودتنظیمی بوده و نمره کل فرد، حاصل جمع این 24 ماده است.این راهبردها شامل: خودارزشیابی، سازمان دادن و انتقال، هدفگذاری و برنامهریزی، یادداشتبرداری و خودکنترلی، جستجوی اطلاعات، سازماندهی محیط، خودپیامد ...
مقیاس ارزیابی اهمالکاری نسخه دانش آموز (PASS) مقیاس اهمالکاری تحصیلی توسط سولومون و راث بلوم(1984) تهیه و تدوین شده است. این مقیاس دارای 27 گویه است که سه مؤلفه"آماده شدن برای امتحانات"(8 گویه)، "آماده کردن تکالیف"(11 گویه) و "آماده شدن برای مقاله های پایان ترم"(8 گویه) را مورد بررسی قرار میدهد. قابليت اعتماد يا پايايي ( Reliability ) : قابليت اعتماد يكي از ويژگيهاي فني ابزار اندازه گيري اس ...
برای اثربخشی سازمانی از پرسشنامهای که ساخته هوی و همکارانش (2009) است، جهت تعیین میزان نگرش کارکنان از اثربخشی، استفاده شد. این پرسشنامه دارای 8 سؤال که موارد 5 گانه کمیت و کیفیت محصول، کارایی، قابلیت سازگاری و قابلیت انعطاف را میسنجد و طیف 6 نمرهای لیکرت از کاملاً موافق تا کاملاً مخالف است. روایی پرسشنامه اثربخشی سازمانی از طریق ارزیابیهای کارشناسان (هوی و فرگوسن، 1985) ...
پرسشنامه هوش اجتماعی؛ این پرسشنامه توسط سیلورا، مارتین یوسین و داهل (2001) تهیه شده است و در سال 1389 اسلوب به کار گرفته شد که حوزه هوش اجتماعی یعنی پردازش اطلاعات اجتماعی، مهارت های اجتماعی و آگاهی اجتماعی را می سنجد و از 21 گویه تشکیل شده است. در این پرسش نامه از پاسخ دهندگان خواسته می شود تا عقاید خودشان درباره هر گویه را بر روی یک مقیاس پنج درجه ای مشخص کنند. پایایی و روایی پرسش نامه روایی ...
مقیاس تابآوری در برابر آسیب را مدسن (2010) برای سنجش عوامل حفاظتی فردی، اجتماعی و خانوادگی مرتبط با تابآوری کودکان و نوجوانان آزاردیده ساخته است. این مقیاس، عزت نفس (14 سؤال)، خودتنظیمی (16 سؤال)، قدرت خوشبینی (14 سؤال)، حل مسئله (15 سؤال)، ساختار اعتقادی (16 سؤال)، حمایت/سلامت خانواده (23 سؤال)، روابط حمایتی با همسالان (18 سؤال)، عملکرد تحصیلی حمایت شده (14 سؤال)، مشارکت فعال د ...
پرسشنامه مذهبی بودن. این پرسشنامه توسط محقق ساخته شده است و حاوی 31 سؤال است که هر سؤال به صورت لیکرتی و از 0 تا 5 نمره گذاری میشود. این پرسشنامه 7 عامل انجام اعمال مذهبی (6 سؤال)، باورهای فرد در مورد خدا (4 سؤال)، باورهای فرد درباره نقش خدا در زندگی فردی (5 سؤال)، باورهای فرد درباره نقش دین در زندگی فردی (5 سؤال)، شرکت در جشنها و عزاداریهای مذهبی (4 سؤال)، دلایل انجام رفتارها (4 ...
برای سنجش متغیر تعلق به مدرسه از مقیاس احساس تعلق به مدرسه، ساخته ی براون و ایوانز (2002)، استفاده شد. این پرسشنامه دارای 16 ماده است که بر اساس یک مقیاس چهار درجهای (طیف لیکرت)، از کاملاً مخالفم (1)، مخالفم (2)، موافقم (3) و کاملاً موافقم (4) درجه بندی شده است. براون و ایوانز (2002)، ضریب پایایی این مقیاس را با استفاده از روش آلفای کرونباخ برابر با 86/0 ذکر کرده اند. ساختار عاملی این مقیاس، ...
مقیاس همدلی توسط جولیف و فارینگتون (2006) ساخته شده است. ویژگیهای روانسنجی این مقیاس توسط آلیبر و همکاران (2008) در بین دانشآموزان ایتالیایی نیز مورد ارزیابی قرارگرفت. نسخه نهایی مقیاس همدلی دارای 20سوال (جولیف و فارینگتون ، 2006) و2 خردهمقیاس است (پیوست 3). خردهمقیاس عاطفی ـ هیجانی که از 11 سوال تشکیل شده است و خردهمقیاس شناختی که از 9 سوال تشکیل شده است. ای ...
معرفي مقیاس خودکنترلی و روایی و پایایی آن اين آزمون در سال 2004 توسط تانجني و همکاران، تهيه شده است و داراي 36 ماده است. اين آزمون با الهام از ابزارهاي قبلي و براي برطرف کردن نواقص پرسشنامههايي که براي خودکنترلي ساخته شده بود، تهيه شده است. براي بررسي اعتبار و روايي پرسشنامه در دو مطالعه، بر روي دو گروه دانشجوي دورهي کارشناسي اجرا شده است نوع فایل: قابل ویرایش فرمت فایل: doc تعدا ...
پرسشنامه آلکسی تیمیای تورنتو ( TAS ) مقياس ناگويي هيجاني تورنتو ( FTAS-20 ) : مقياس ناگويي هيجاني تورنتو(بگبی،پاركرو تيلور،1994،به نقل از بشارت،1390)يك آزمون 20 سوالي است و سه زير مقياس دشواري در شناسائي احساسات (شامل 7ماده)،دشواري در توصيف احساسات(شامل 5 ماده)،و تفكر عيني(شامل 8 ماده)را در اندازه هاي 5 درجه اي ليكرت از نمره ي 1 (كاملا مخالف) تا نمره 5 ( كاملا موافق) مي سنجد. در نسخه فارسي م ...
پرسشنامه مسائل جنسی( MSQ ) توسط اسنل و فیشرو والترز(1993)تدوین گردیداین پرسشنامه یک ابزار خودسنجی است که برای اندازه گیری12زیرمقیاس، مسائل جنسی انسان طراحی شده است. پرسشنامه چندوجهی مسائل جنسی دارای 60 عبارت می باشد که آزمودنی ها بایدمشخص کنند هرعبارت چقدرتناسب دارد.برای جمع آوری اطلاعات پاسخ افراد از یک مقیاس 5امتیازی لیکرت استفاده شده . هرخرده مقیاس می توانداز0تا20متغیر باشد. این 12مقیاس عبارتن ...
پرسشنامه SNAP-IV. یک مقیاس درجه بندی در امر تشخیص اختلال نارسا توجه/ فزون کنشی است که اولین بار در سال 1980 به کوشش سوانسون، نولان، و پلهام براساس توصیف های رفتاری اختلال نارسایی توجه در سومین ویرایش راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی ساخته شد. این پرسشنامه دارای یک مقیاس 18 سوالی است که والدین یا معلمان می توانند آن را پاسخ دهند. نه سوال اول نشانه های رفتاری ریخت غالبا بی توجه و نه سوال دوم نش ...
پرسش نامه ی حاضر جهت سنجش میزان تعصب طراحی گردیده است . این پرسشنامه دارای مولفه های دروغ سنجی می باشد لذا تلاش برای نشان دادن جلوه ی خوب از خود بی ثمر و منجر به تکرار آزمون و دوباره کاری خواهد شد . برای هر خرده مقیاس تعداد 10 گویه در نظر گرفته شده است .گویه های 1،6،8،9،13،18،23،24،32،36 مربوط به تعصب نژادی می باشند. گویه های 2،7،10،11،16،20،22،25،30،31 مربوط به تعصب جنسی می باشند. گویه های3،5،12 ...
پرسشنامه پردازش شناختی ( CPI ) که کروز در سال 1999 برای کمک به روند تشخیص افتراقی اختلال یادگیری خاص برای سنین 7 تا 19 سال تهیه نموده است مبتنی بر مرور کامل جریان عصب شناختی، اندازه گیری رسمی شناختی از 1200 دانشآموز، مصاحبه با بیش از صد والدین و دانشآموز و مشاهده مستقیم رفتار افراد با اختلال یادگیری است. مشخص شده است که این پرسشنامه می تواند پایایی افتراقی زیر گروههای خاص اخ ...
ابزار سنجش در این پژوهش برگه ثبت دادهها میباشد که از طریق مشاهده ی دقیق و علمی پژوهشگر انجام شده است و همچنین از جداول و نمودارهایی که عملکرد آزمودنی را قبل از و بعد مداخلات نشان میدهد. در این پژوهش آزماینده دو بعد از ابعاد مهارتهای ارتباطی را که کودکان درخودمانده در آنها دچار نقص میباشند و در پژوهشهای شارلوپ، والش در سال 1986 و کانر در سال 1943 به آنها پرداخته ش ...
اثرات موادمخدر بر رابطه ج نسی ماريجوانا، حشيش يا گرسدر مورد ماريجوانا که بعضيها آن را با نام حشيش يا گرس ميشناسند، پژوهشهاي زيادي انجام شده است. مصرف اين ماده در درازمدت ميتواند موجب ناباروري در زنان و عقيمي در مردان شود. ماده موثره موجود در حشيش تحت عنوان کانابينوييد ميتواند در مردان سبب کاهش هورمون مردانه يا تستوسترون شده و موجب اختلال در ميل جنسي ...
همیشه ارتباط مشاوره ای کانون توجه متخصصان حرفه های یاورانه بوده است و از این جهت لازم است که از جنبه های مختلف به این ارتباط پرداخت. شناخت ابعاد مختلف ارتباط مشاوره ای از سوی متخصص یاریگر باعث آگاهی وی از این ضرورت می شود که بایستی تمام توجه و توان خود را صرف بهبود آن کند. آنچه که در ادامه مطالعه خواهید کرد تشریح ابعاد مختلف ارتباط مشاوره ای است که امیدوارم در جریان دانش افزایی شما بزرگواران موثر ...
برای یادگیری بهتر، دانش آموزان تشویق میشوند. درختی را مجسم کنند که دارای تنهی محکمی باشد. و به این تنه شاخه های محکمی چسبیده باشد و این درخت ریشه ی محکمی داشتهباشد... هدف های آموزشی در این مرحله عبارتنداز: 1- برنامه ریزی 2- رعایت نظم و قواعد حل مسئله و احترام گذاشتن به ایده ها و افکار دوستان و هم کلاسیها در طی بحث و گفتگو 3- ترتیب بن ...
تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه سرمایه فکری از نگاه مدیریتی، مجموع سرمایه انسانی و ساختاری نظیر دانش، تجربه کاربردی، فناوری سازمانی، روابط و مهارت های تخصصی است که با خلق مزیت رقابتی، حیات سازمان در بازار را به ارمغان می آورند(شهائی و الهی،1389). تعریف عملیاتی متغییر پرسشنامه در این پژوهش منظور از سرمایه فکری نمرهاي است كه کارکنان به سوالات42گویه ای & ...
خود پنداره بدني يك واسطه مهم در پيامدهاي ورزش است. پژوهش اخير ثابت كرده است كه خودپنداره بدني براي بالا بردن سطوح فعاليت بدني و رشد مهارتي مرتبط با انواع ورزش فراتر از چيزي كه بوسيله اندازهگيريهاي قبلي مهارت و فعاليت توصيف ميشود، ارتباط دارد. خودپنداره بدني يك زمينه محتاطانه برگرفته از مدل خودپنداره سلسله مرتبهاي و چندبعدي شاولس هابنر و استانتون(1976) ارائ ...
آزمونهاي جملات ناتمام، به عنوان يكي از روشهاي فرافكن در ارزشيابي شخصيت مورد استفاده مي باشد، واول بار در سال 1930 بوسيله تندلر به كار برده شد، متخصصاني چون راد3، شور4، ويلر5، استاين6، راتر7، ساكس8، لوي9، وويلرمن10 با پژوهش هاي خود، ارزش وكارايي جملات ناتمام را درارزشيابي تعارضات رواني، تخيلات، عواطف، باز خوردها و برداشت هاي آزمودني نيازها، شكست ها و مكانيسم هايي كه وي به كار مي برد، تاكيد كرده اند ...