فروشگاه جامع تحقیقات و مقالات دانشجویی و آزمون های روانشناسی با منابع معتبر
اطلاعیه فروشگاه
.... دانلود رایگان...
مشتریان محترم و گرامی ما بعد از خرید فایل نیاز به دانلود آن دارند ، پهنای باند پرسرعت ، نامحدود برای مشتریان ما فراهم شده است. لینک دانلود مستقیم بدون محدودیت سرعت قابل دانلود با فایل منیجر بهترین تجربه دانلود را برای مشتریان ما فراهم می کند.
پرسشنامه چندوجهی مسائل ج ن س ی (MSQ)
پرسشنامه مسائل جنسی(MSQ) توسط اسنل و فیشرو والترز(1993)تدوین گردیداین پرسشنامه یک ابزار خودسنجی است که برای اندازه گیری12زیرمقیاس، مسائل جنسی انسان طراحی شده است. پرسشنامه چندوجهی مسائل جنسی دارای 60 عبارت می باشد که آزمودنی ها بایدمشخص کنند هرعبارت چقدرتناسب دارد.برای جمع آوری اطلاعات پاسخ افراد از یک مقیاس 5امتیازی لیکرت استفاده شده .
هرخرده مقیاس می توانداز0تا20متغیر باشد. این 12مقیاس عبارتنداز:
1-حرمت جنسی
2-اشتغال ذهنی جنسی
3-کنترل جنسی درونی
4-آگاهی جنسی
5-انگیزش جنسی
6-اضطراب جنسی
7-قاطعیت جنسی
8-افسردگی جنسی
9-کنترل جنسی بیرونی
10-نظارت جنسی
11-ترس از رابطه جنسی
12-رضایت جنسی
پایایی پرسشنامه چندوجهی جنسی
تمامی این 12مقیاس از پایایی خوبی برخوردار هستندوضریب آلفای این پرسشنامه از70 /تا94/درنوسان بود(میانگین 85/0) ،پایایی های بازآزمایی نیزاز50/تا86/ متغیر بود (میانگین87 /0). ثبات درونی خرده مقیاس های پرسشنامه چندوجهی مسائل جنسی با محاسبه ضرایب آلفای کرونباخ بدست آمد.ضرایب آلفا برای تمامی اعضای نمونه در12خرده مقیاس (از خرده مقیاس 1تا 12) براساس نتایج تحقیق اسنل وهمکاران(1993)به ترتیب عبارت بوده از :87/ ؛ 94/؛ 80/؛ 71/؛ 91 ؛83/ ؛ 77/؛92 /؛86 /؛ 90/؛ 82/؛ 90/؛ پایایی بارآزمایی نیزبرای هر خرده مقیاس به ترتیب (از 1تا 12)عبارت بوداز: 85/؛73 /؛63 /؛75/؛83 /؛64/؛65/؛70/؛68/؛69/؛67/؛76/؛به طور خلاصه ،12خرده مقیاس MSQ از ثبات درونی وپایایی بازآزمایی بیشتر ازحد کافی برخوردار بودند.اسنل وهمکاران دریافتند پرسشنامه چندوجهی مسائل جنسی درمیان آزمودنی ها نه تنها با نگرشهای جنسی آنها ورویکردهای تبادلی وتداولی شان به رابطه جنسی مرتبط بود،بلکه با نمره های آنان درسایرابزارهایی که از نظر مفهومی شبیه MSQ بودند، نیزارتباط داشت.همچنین رفتارهای جنسی مردان وزنان نیز به طور قابل پیش بینی ای با نمره های آنان درخرده مقیاس های MSQ مربوط بود(فیشر وهمکاران،1995). براساس نتایج به دست آمده از این پژوهش آلفای کرونباخ پرسشنامه مولفه های جنسی 88/. می باشد.
این آزمون دارای 10 مؤلفه و 50 سؤال می باشد، که سهم هر یک از مؤلفه ها 5 سؤال است. این مؤلفه ها عبارتند از: صفات شخصیتی، ارتباط کلامی، حل اختلاف و تعارض، پایبندی های مذهبی زوجین، روابط جنسی، مدیریت مالی و اقتصادی، تفریح اوقات فراغت خانواده، رفت و آمدهای فامیلی، تولید فرزند و فرزندپروری و نقش زن و شوهری( جدیری،1387). اين آزمون ده مؤلفه و پنجاه پرسش دارد كه سهم هر يك از مؤلفهها پنج ...
این پرسشنامه در سال 2005 میلادی توسط دکتر اس. چانداران هری ساخته شده وبا 66 سوال که به صورت جملات خود گزارش دهی می باشد، استرس را مورد سنجش قرار می دهد. پرسشنامه 39 سوالی استرس جدول A: مقادیر همبستگی بین عامل ها جدول B : همبستگی پرسشنامه سلامت روان با عوامل پرسشنامه هری جدول C : همبستگی زیر مقیاس نشانه های جسمانی پرسشنامه سلامت روان با عوامل پرسشنامه هری جدول D : همبستگی زیر مقیاس اضطراب و ب ...
پرسش نامه ی حاضر جهت سنجش میزان تعصب طراحی گردیده است . این پرسشنامه دارای مولفه های دروغ سنجی می باشد لذا تلاش برای نشان دادن جلوه ی خوب از خود بی ثمر و منجر به تکرار آزمون و دوباره کاری خواهد شد . برای هر خرده مقیاس تعداد 10 گویه در نظر گرفته شده است .گویه های 1،6،8،9،13،18،23،24،32،36 مربوط به تعصب نژادی می باشند. گویه های 2،7،10،11،16،20،22،25،30،31 مربوط به تعصب جنسی می باشند. گویه های3،5،12 ...
پکیج آموزش مهارت خودآگاهی و حل مساله دارای 6 جلسه و شرح حال جلسات آموزش مهارتهای خودآگاهی و حل مساله جلسه اول : معارفه جلسه دوم :پذیرش موقعیت وتعریف مشکل جلسه سوم : هدف گذاری و خود ارزیابی صحیح و پیدا کردن راه حلهای گوناگون جلسه چهارم : بارش فکری جلسه پنجم : اجرا وبازبینی راه حل ها جلسه ششم: مروری بر چهار جلسه قبل نوع فایل: قابل ویرایش فرمت فایل: doc تعداد صفحات : 6 صفحه ...
در پژوهش حاضر جهت سنجش مسئولیت پذیری از مقیاس مسئولیت پذیری عبدل و ابراهیم (2002) استفاده شده است. بر مبنای اطلاعات حاصل از منابع مربوط به موضوع پرسشنامه ای مشتمل بر 12 سوال بر مبنای مقیاس لیکرت توسط عبدل و ابراهیم(2002) تهیه و تنظیم شد. شیوه نمره گذاری این پرسشنامه بصورت طیف لیکرت میباشد(هیچ وقت = 1 و تقریباً همیشه = 5). جهت بررسی روایی محتوا در پژوهشی که توسط عبدل و ابراهیم(2002) انجام شد، پرس ...
پرسشنامه پردازش شناختی ( CPI ) که کروز در سال 1999 برای کمک به روند تشخیص افتراقی اختلال یادگیری خاص برای سنین 7 تا 19 سال تهیه نموده است مبتنی بر مرور کامل جریان عصب شناختی، اندازه گیری رسمی شناختی از 1200 دانشآموز، مصاحبه با بیش از صد والدین و دانشآموز و مشاهده مستقیم رفتار افراد با اختلال یادگیری است. مشخص شده است که این پرسشنامه می تواند پایایی افتراقی زیر گروههای خاص اخ ...
ابزار سنجش در این پژوهش برگه ثبت دادهها میباشد که از طریق مشاهده ی دقیق و علمی پژوهشگر انجام شده است و همچنین از جداول و نمودارهایی که عملکرد آزمودنی را قبل از و بعد مداخلات نشان میدهد. در این پژوهش آزماینده دو بعد از ابعاد مهارتهای ارتباطی را که کودکان درخودمانده در آنها دچار نقص میباشند و در پژوهشهای شارلوپ، والش در سال 1986 و کانر در سال 1943 به آنها پرداخته ش ...
این ابزار هم برای سنجش سوگیری توجه و هم برای اصلاح آن مورد استفاده قرار میگیرد. در ابتدا یک علامت + در وسط صفحه جهت ثابت کردن محل توجه آزمودنی ظاهر داده میشوند. 50 % موارد پروب جانشین محرک خنثی شده و 50% موارد جانشین محرک مرتبط با موادمخدر میشود. تکلیف آزمودنی این است که جهت پروب را به درستی مشخص کند از آزمایه پروب دات برای اصلاح سوگیری توجه نیز استفاده میشود. برای اصلاح ...
ابزار مورد استفاده در این تحقیق پرسشنامه محقق ساخته ای می باشد که با استفاده از تعیین مولفه های مهم تربیت شهروندی در برنامه درسی تحقیقات پیشین که در این زمینه صورت گرفته است تعیین گردید و پس از تایید اساتید راهنما و مشاور اجرا شد . در ابتدا برای تعیین پایایی ابزار مورد نظر روی 60 نفر از معلمان زن و مرد اجرا شد. این پرسشنامه جهت بررسی برنامه درسی دوره راهنمایی در نظر گرفته شده است و فاقد مش ...
پرسشنامه تمايلات غرق شدن (ITQ) توسط ويتمر و سينگر (1998) ارائه شد و به بررسي توانايي فرد در درگيرشدن و مشاركت در تجارب روزانه ميپردازد و به فناوري نيز بستگي ندارد (مانيا و چالمرز، 2001). ITQ از سه خرده مقياس تشكيل شده است: بازي فوكوس مشاركت روايي و اعتبار ITQ براي بررسي روايي سازه ITQ، از روش تحليل عاملي استفاده شد. به اين منظور، پاسخهاي 437 آزمودني (همه آزمودنيهاي پژوهش) با روش تحلي ...
پايايي و روايي اين پرسشنامه در سال 2013 درمدرسه راهنمايي دولتي ناحيه مالاكاند خيبر پاختونخوا پاكستان توسط احمد اقبال (بخش آموزش دانشگاه مالاكاند پاكستان) و سعيد همدان (مدرسه تحقيقات آموزش از دانشگاه تكنولوژي مالزيا) و زب آلام (بخش تحقيقات مديريت دانشگاه مالاكاند) و صيحت اله (بخش علوم كامپيوتر مالاكاند) و خليل الرحمان (دانشجوي دكتراي آموزش از دانشگاه لاهور پاكستان) به اثبات رسيده اس ...
اثرات موادمخدر بر رابطه ج نسی ماريجوانا، حشيش يا گرسدر مورد ماريجوانا که بعضيها آن را با نام حشيش يا گرس ميشناسند، پژوهشهاي زيادي انجام شده است. مصرف اين ماده در درازمدت ميتواند موجب ناباروري در زنان و عقيمي در مردان شود. ماده موثره موجود در حشيش تحت عنوان کانابينوييد ميتواند در مردان سبب کاهش هورمون مردانه يا تستوسترون شده و موجب اختلال در ميل جنسي ...
همیشه ارتباط مشاوره ای کانون توجه متخصصان حرفه های یاورانه بوده است و از این جهت لازم است که از جنبه های مختلف به این ارتباط پرداخت. شناخت ابعاد مختلف ارتباط مشاوره ای از سوی متخصص یاریگر باعث آگاهی وی از این ضرورت می شود که بایستی تمام توجه و توان خود را صرف بهبود آن کند. آنچه که در ادامه مطالعه خواهید کرد تشریح ابعاد مختلف ارتباط مشاوره ای است که امیدوارم در جریان دانش افزایی شما بزرگواران موثر ...
این مقیاس در سال 1989 توسط کارول ریف ساخته شده است. این آزمون 84 سؤال و 6 عامل را دربر میگیرد. شرکتکنندگان در مقیاسی 6 درجهای (کاملاً مخالف تا کاملاً موافق) به سئوالات پاسخ میدهند. چهل و هفت سؤال، مستقیم و سی و هفت سؤال به صورت معکوس نمرهگذاری میشوند. ریف برای بررسی روایی ابزار و سنجش رابطۀ آن با سنجههایی که صفات شخصیتی را میسنجیدند، و در ضمن شاخص بهز ...
برای یادگیری بهتر، دانش آموزان تشویق میشوند. درختی را مجسم کنند که دارای تنهی محکمی باشد. و به این تنه شاخه های محکمی چسبیده باشد و این درخت ریشه ی محکمی داشتهباشد... هدف های آموزشی در این مرحله عبارتنداز: 1- برنامه ریزی 2- رعایت نظم و قواعد حل مسئله و احترام گذاشتن به ایده ها و افکار دوستان و هم کلاسیها در طی بحث و گفتگو 3- ترتیب بن ...
مقیاس انگاره پردازی خود کشی (ماخ) Scale for Suicide Ideation (SSI) این مقیا س در سال 1979توسط بک وهمکاران طراحی شد . آزمونگر پرسشنامه ای را در اختیار دارد که حاوی19پرسش است.هر پرسش دارای سه گزینه است که به ترتیب نمره صفر ، یک و دو به آنها تعلق می گیرد؛در مجموع نمرات از صفر تا 38 (بسته به وجود یا عدم وجود ونیز مراحل مختلف از فکر تا عمل خود کشی)در نوسان خواهد بود .در واقع پرسشنامه ...
آزمون تصویر آدمک گودیناف به طور کلی روش نمره گذاری در آزمون تصویر آدمک گودیناف از این قرار است که به هر قسمتی از تصویر یک نمره تعلق می گیرد که مجموع آنها 51 تجاوز نمی کند. با استفاده از جدول مخصوص، نمره خام تبدیل به سن عقلی می شود و از رابطه 100× سن تقویمی ÷ سن عقلی بهره هوشی کودک بدست می آید. نوع فایل: قابل ویرایش فرمت فایل: doc تعداد صفحات : 5 صفحه ...
نشان داده شده است که الگوهای رفتاری ویژه ای که رفتار سنخ الف یا « بیماری شتابزدگی» نام گرفته اند، در سطوح بالای فشار روانی نقش دارند. دو تن از متخصصان آمریکایی قلب به نام های فریدمن و روزنمن (1974) دریافتند بیشتر کسانی که دچار بیماریهای رگهای اکلیلی قلب و سکته های مغزی شده اند، طبیعت همانندی داشتند و از آن جا که آنها نمی توانستند خود را با زندگی تازه ای که به بهبودی آنها کمک می کرد سا ...
راهنمای آزمون اندر يافت كودكان C. A. T در زير موضوع هاي شاخصي را كه به عنوان پاشخ هايي به تصاوير مختلف داده شده است، ارائه مي شود. تعبير وتفسير آزمون C. A.T زماني كه فرد به تفسير يك روش وابسته به درك واحساس مانند آزمون C.A.T نزديك مي شود، بهتر است كه اصول اساسي را درذهن خود نگاه دارد. ازآزمودني درخواست مي شودكه موقعيتي را درك كند. تفسير آزمودني ازمحرك بدنبال دستورالعمل ارائه شده، گفتن داست ...
آزمونهاي جملات ناتمام، به عنوان يكي از روشهاي فرافكن در ارزشيابي شخصيت مورد استفاده مي باشد، واول بار در سال 1930 بوسيله تندلر به كار برده شد، متخصصاني چون راد3، شور4، ويلر5، استاين6، راتر7، ساكس8، لوي9، وويلرمن10 با پژوهش هاي خود، ارزش وكارايي جملات ناتمام را درارزشيابي تعارضات رواني، تخيلات، عواطف، باز خوردها و برداشت هاي آزمودني نيازها، شكست ها و مكانيسم هايي كه وي به كار مي برد، تاكيد كرده اند ...
هدف: سنجش ارزشها و نمودهای فرهنگی و هنری در سه شاخص: 1- تجسم یافته یا سرمایه بدنی و فردی (مهارت ذهنی، مهارت در بیان مطالب درسی) 2- عینی (مصرف کالاهای فرهنگی، تملک کالاهای فرهنگی، علاقمندی به هنر) 3- نهادی (مدارک تحصیلی) نوع فایل: قابل ویرایش فرمت فایل: doc تعداد صفحات : 4 صفحه ...
پرسشنامه تمايل به برنامه ريزي هدف : اين ابزار سنجش براي كمك به ارزيابي تمايل افراد براي برنامه ريزي فعال طراحي گرديده است. نوع فایل: قابل ویرایش فرمت فایل: doc تعداد صفحات : 2 صفحه ...
هدف: ارزیابی نگرش افراد درباره ابعاد تصویر بدنی خویش این صفحات شامل مواردی مرتبط با افکار، احساس و رفتار فرد می باشد.در هنگام تکمیل پرسشنامه هر کدام از موارد را به دقت خوانده و تصمیم بگیرید که کدامیک از آنها به شخصیت شما نزدیکتر است. نوع فایل: قابل ویرایش فرمت فایل: doc تعداد صفحات : 6 صفحه ...
مقیاس اضطراب وافسردگی هاسپیتال توسط زیگمون و اسنایت (1983) طراحی شده است. این سیاهۀ گزینشی چهار مادهای برای سنجش تغییرات خلقی ، بویژه حالات اضطراب و افسردگی ، طراحی شده است . دراین مقیاس هفت پرسش در ارتباط با نشانه های اضطراب ( پرسش های 12،9،8،5،4،1 و 13) و هفت پرسش پیرامون نشانه های افسردگی ( پرسش های 11،10،7،6،3،2 و14) وجود دارد. این پرسشنامه برمبنای یک مقیاس چهار نمرهای (2،1،0و3) نمره گذاری می ...
«پرسشنامۀ اضطراب شناختی» که توسط لیندسای و همکارانش (1987) تنظیم شده است ، فهرستی از دوازده مورد از رایج ترین افکاری است که با احساس های اضطراب همراهند و از یک نمونه درمان جویان مضطرب به دست آمده اند . پاسخ های این آزمون هم در یک مقیاس چهار نمره ای ، ارزیابی می شوند نوع فایل: قابل ویرایش فرمت فایل: doc تعداد صفحات : 1 صفحه ...
پرسش نامه انگیزش شغل از دیدگاه کارکنان هاکمن و اولدهام دارای 15 سوال است و هدف از آن بررسی نگرش های کارکنان در زمینه شغل کنونی آنها در سازمان می باشد. به همراه ذکر منابع نوع فایل: قابل ویرایش فرمت فایل: doc تعداد صفحات : 6 صفحه ...