فروشگاه جامع تحقیقات و مقالات دانشجویی و آزمون های روانشناسی با منابع معتبر
اطلاعیه فروشگاه
.... دانلود رایگان...
مشتریان محترم و گرامی ما بعد از خرید فایل نیاز به دانلود آن دارند ، پهنای باند پرسرعت ، نامحدود برای مشتریان ما فراهم شده است. لینک دانلود مستقیم بدون محدودیت سرعت قابل دانلود با فایل منیجر بهترین تجربه دانلود را برای مشتریان ما فراهم می کند.
پرسشنامه تدریس اثربخش
Independent Samples Testپرسشنامه تدریس اثربخش
در پژوهش حاضر یک پرسشنامه استاندارد که اثربخشی تدریس معلم را میسنجد براساس طیف لیکرت 5 گزینهای (5 خیلی خوب، 4 خوب، 3 متوسط، 2 ضعیف و 1 خیلی ضعیف) تهیه و تنظیم گردیده است. این پرسشنامه دارای 34 سؤال هست که جهت سنجش اثربخشی تدریس از دیدگاه معلمان و دانش آموزان مقطع متوسطه شهر ایلام به کار گرفتهشده است؛ که دارای 8 زیر مقیاس هست عبارتاند از: هوشمندی، پاسخدهی، انگیزه، تعهد برای تدریس، مکالمه مؤثر، نگرانی برای پیشرفت، کمک هدفمند و آموزش غیررسمی. این پرسشنامه توسط بالا چاندران و وادایا گام در دانشگاه مدرس هندوستان ساختهشده است. در جدول (3-2) نام نویسندگانی که شاخصها سؤالات مربوط به هر مقیاس از آنها دریافت گردیده، ذکرشده است.
- روایی پایایی ابزار:
قابلیت اعتماد (پایایی و همچنین اعتبارروایی ) یک پرسشنامه یا ابزار اندازهگیری از موضوعات بسیار مهم در امر جمعآوری اطلاعات و مشاهدات هست (سرمد و همکاران 1385، 167-166). در این تحقیق همبستگی نمرات تکتک سؤالات با نمره کل در دامنه 67/0 تا 88/0 گزارششده است. پایایی باز آزمایی آن نیز 87/0 گزارششده است. روایی همزمان آزمون با نمرات خود ارزشیابی معلمان 78/0 گزارششده است.
پرسشنامه سبک های یادگیری کلب (2005) كلب براي سنجش سبكهاي يادگيري، پرسشنامهي سبك های يادگيري را تدوين كرده است. اين پرسشنامه دوازده سؤال دارد و برای هر يك از سؤالها 4 پاسخ پيشنهاد ميدهد. پاسخهاي پيشنهادي را بايد از نمرهي 1 تا 4 رتبهبندي كنید. با جمع امتياز هر يك از اين 4 گزينه در 12 جملهي پرسشنامه ( یعنی امتیاز گزینه های هم شماره در 12 ...
پرسش نامه ی حاضر جهت سنجش میزان تعصب طراحی گردیده است . این پرسشنامه دارای مولفه های دروغ سنجی می باشد لذا تلاش برای نشان دادن جلوه ی خوب از خود بی ثمر و منجر به تکرار آزمون و دوباره کاری خواهد شد . برای هر خرده مقیاس تعداد 10 گویه در نظر گرفته شده است .گویه های 1،6،8،9،13،18،23،24،32،36 مربوط به تعصب نژادی می باشند. گویه های 2،7،10،11،16،20،22،25،30،31 مربوط به تعصب جنسی می باشند. گویه های3،5،12 ...
پرسشنامه پردازش شناختی ( CPI ) که کروز در سال 1999 برای کمک به روند تشخیص افتراقی اختلال یادگیری خاص برای سنین 7 تا 19 سال تهیه نموده است مبتنی بر مرور کامل جریان عصب شناختی، اندازه گیری رسمی شناختی از 1200 دانشآموز، مصاحبه با بیش از صد والدین و دانشآموز و مشاهده مستقیم رفتار افراد با اختلال یادگیری است. مشخص شده است که این پرسشنامه می تواند پایایی افتراقی زیر گروههای خاص اخ ...
ابزار سنجش در این پژوهش برگه ثبت دادهها میباشد که از طریق مشاهده ی دقیق و علمی پژوهشگر انجام شده است و همچنین از جداول و نمودارهایی که عملکرد آزمودنی را قبل از و بعد مداخلات نشان میدهد. در این پژوهش آزماینده دو بعد از ابعاد مهارتهای ارتباطی را که کودکان درخودمانده در آنها دچار نقص میباشند و در پژوهشهای شارلوپ، والش در سال 1986 و کانر در سال 1943 به آنها پرداخته ش ...
این ابزار هم برای سنجش سوگیری توجه و هم برای اصلاح آن مورد استفاده قرار میگیرد. در ابتدا یک علامت + در وسط صفحه جهت ثابت کردن محل توجه آزمودنی ظاهر داده میشوند. 50 % موارد پروب جانشین محرک خنثی شده و 50% موارد جانشین محرک مرتبط با موادمخدر میشود. تکلیف آزمودنی این است که جهت پروب را به درستی مشخص کند از آزمایه پروب دات برای اصلاح سوگیری توجه نیز استفاده میشود. برای اصلاح ...
اثرات موادمخدر بر رابطه ج نسی ماريجوانا، حشيش يا گرسدر مورد ماريجوانا که بعضيها آن را با نام حشيش يا گرس ميشناسند، پژوهشهاي زيادي انجام شده است. مصرف اين ماده در درازمدت ميتواند موجب ناباروري در زنان و عقيمي در مردان شود. ماده موثره موجود در حشيش تحت عنوان کانابينوييد ميتواند در مردان سبب کاهش هورمون مردانه يا تستوسترون شده و موجب اختلال در ميل جنسي ...
همیشه ارتباط مشاوره ای کانون توجه متخصصان حرفه های یاورانه بوده است و از این جهت لازم است که از جنبه های مختلف به این ارتباط پرداخت. شناخت ابعاد مختلف ارتباط مشاوره ای از سوی متخصص یاریگر باعث آگاهی وی از این ضرورت می شود که بایستی تمام توجه و توان خود را صرف بهبود آن کند. آنچه که در ادامه مطالعه خواهید کرد تشریح ابعاد مختلف ارتباط مشاوره ای است که امیدوارم در جریان دانش افزایی شما بزرگواران موثر ...
مقیاس MAAS یک آزمون 15 سوالی است که براون و ریان (2003) آن را به منظور سنجش سطح هشیاری و توجه نسبت به رویدادها و تجارب جاری در زندگی روزمره ساختند. سوال های آزمون سازه ذهن آگاهی را در مقیاس شش درجه ای لیکرت (از نمره یک برای «تقریبا همیشه» تا نمره شش برای «تقریبا هرگز») می سنجد. این مقیاس یک نمره کلی برای ذهن آگاهی به دست می دهد که دامنه آن از 15 تا 90 متغیر بوده و نمره با ...
این مقیاس در سال 1989 توسط کارول ریف ساخته شده است. این آزمون 84 سؤال و 6 عامل را دربر میگیرد. شرکتکنندگان در مقیاسی 6 درجهای (کاملاً مخالف تا کاملاً موافق) به سئوالات پاسخ میدهند. چهل و هفت سؤال، مستقیم و سی و هفت سؤال به صورت معکوس نمرهگذاری میشوند. ریف برای بررسی روایی ابزار و سنجش رابطۀ آن با سنجههایی که صفات شخصیتی را میسنجیدند، و در ضمن شاخص بهز ...
آزمون تصویر آدمک گودیناف به طور کلی روش نمره گذاری در آزمون تصویر آدمک گودیناف از این قرار است که به هر قسمتی از تصویر یک نمره تعلق می گیرد که مجموع آنها 51 تجاوز نمی کند. با استفاده از جدول مخصوص، نمره خام تبدیل به سن عقلی می شود و از رابطه 100× سن تقویمی ÷ سن عقلی بهره هوشی کودک بدست می آید. نوع فایل: قابل ویرایش فرمت فایل: doc تعداد صفحات : 5 صفحه ...
ساخت آزمون آزمونهای نابسته به فرهنگ کتل برای سه سطح زیرپیش بینی شده است. مقیاس 1. برای کودکان 4 تا 8 ساله ، برای کودنها و برای بزرگسالانی که در بیمارستانهای روانی بستری هستند. مقیاس 2. برای کودکان 8 تا 13 ساله ،برای بزرگسالانی که کمتر از دیپلم سواد دارند و برای اکثر کسانی که بیش از 50 سال دارند. مقیاس 3. برای سطوح بالاتر از دیپلم ، برای دانشگاهیان و بزرگسالان باهوش. آنچه در زیرمی آید مقیاس ...
تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه سرمایه فکری از نگاه مدیریتی، مجموع سرمایه انسانی و ساختاری نظیر دانش، تجربه کاربردی، فناوری سازمانی، روابط و مهارت های تخصصی است که با خلق مزیت رقابتی، حیات سازمان در بازار را به ارمغان می آورند(شهائی و الهی،1389). تعریف عملیاتی متغییر پرسشنامه در این پژوهش منظور از سرمایه فکری نمرهاي است كه کارکنان به سوالات42گویه ای & ...
آزمونهاي جملات ناتمام، به عنوان يكي از روشهاي فرافكن در ارزشيابي شخصيت مورد استفاده مي باشد، واول بار در سال 1930 بوسيله تندلر به كار برده شد، متخصصاني چون راد3، شور4، ويلر5، استاين6، راتر7، ساكس8، لوي9، وويلرمن10 با پژوهش هاي خود، ارزش وكارايي جملات ناتمام را درارزشيابي تعارضات رواني، تخيلات، عواطف، باز خوردها و برداشت هاي آزمودني نيازها، شكست ها و مكانيسم هايي كه وي به كار مي برد، تاكيد كرده اند ...
چگونه با وقايع كنار مي آييد؟ هركس با وقايع منفي و ناخوشايند مواجهه ميشود و به شيوهی خاص خود در برابر آنها پاسخ ميدهد. پس از مطالعهی هريک از عبارات زير مشخص فرماييد وقتي وقايع منفي يا ناخوشايندي را تجربه ميكنيد عموماً دربارهی آنها چگونه فكر ميكنيد؟ نوع فایل: قابل ویرایش فرمت فایل: doc تعداد صفحات : 2 صفحه ...
هدف: سنجش ارزشها و نمودهای فرهنگی و هنری در سه شاخص: 1- تجسم یافته یا سرمایه بدنی و فردی (مهارت ذهنی، مهارت در بیان مطالب درسی) 2- عینی (مصرف کالاهای فرهنگی، تملک کالاهای فرهنگی، علاقمندی به هنر) 3- نهادی (مدارک تحصیلی) نوع فایل: قابل ویرایش فرمت فایل: doc تعداد صفحات : 4 صفحه ...
هدف: ارزیابی نگرش افراد درباره ابعاد تصویر بدنی خویش این صفحات شامل مواردی مرتبط با افکار، احساس و رفتار فرد می باشد.در هنگام تکمیل پرسشنامه هر کدام از موارد را به دقت خوانده و تصمیم بگیرید که کدامیک از آنها به شخصیت شما نزدیکتر است. نوع فایل: قابل ویرایش فرمت فایل: doc تعداد صفحات : 6 صفحه ...
مقیاس اضطراب وافسردگی هاسپیتال توسط زیگمون و اسنایت (1983) طراحی شده است. این سیاهۀ گزینشی چهار مادهای برای سنجش تغییرات خلقی ، بویژه حالات اضطراب و افسردگی ، طراحی شده است . دراین مقیاس هفت پرسش در ارتباط با نشانه های اضطراب ( پرسش های 12،9،8،5،4،1 و 13) و هفت پرسش پیرامون نشانه های افسردگی ( پرسش های 11،10،7،6،3،2 و14) وجود دارد. این پرسشنامه برمبنای یک مقیاس چهار نمرهای (2،1،0و3) نمره گذاری می ...
«پرسشنامۀ اضطراب شناختی» که توسط لیندسای و همکارانش (1987) تنظیم شده است ، فهرستی از دوازده مورد از رایج ترین افکاری است که با احساس های اضطراب همراهند و از یک نمونه درمان جویان مضطرب به دست آمده اند . پاسخ های این آزمون هم در یک مقیاس چهار نمره ای ، ارزیابی می شوند نوع فایل: قابل ویرایش فرمت فایل: doc تعداد صفحات : 1 صفحه ...
پرسش نامه انگیزش شغل از دیدگاه کارکنان هاکمن و اولدهام دارای 15 سوال است و هدف از آن بررسی نگرش های کارکنان در زمینه شغل کنونی آنها در سازمان می باشد. به همراه ذکر منابع نوع فایل: قابل ویرایش فرمت فایل: doc تعداد صفحات : 6 صفحه ...