فروشگاه جامع تحقیقات و مقالات دانشجویی و آزمون های روانشناسی با منابع معتبر
اطلاعیه فروشگاه
.... دانلود رایگان...
مشتریان محترم و گرامی ما بعد از خرید فایل نیاز به دانلود آن دارند ، پهنای باند پرسرعت ، نامحدود برای مشتریان ما فراهم شده است. لینک دانلود مستقیم بدون محدودیت سرعت قابل دانلود با فایل منیجر بهترین تجربه دانلود را برای مشتریان ما فراهم می کند.
شاخص هاي مدل تعالي سازماني EFQM
محقّق به منظور دستيابي به داده هاي مورد نياز جهت آزمون فرضیه ها از توزيع پرسشنامه بين کارکنان بانک تجارت استان گیلان، به عنوان ابزار اصلي استفاده نموده است.
يکي از ابزارهاي رايج تحقيقات براي جمع آوري داده ها پرسشنامه مي باشد. پرسشنامه مجموعه اي از پرسش هاست که در آن از پاسخ دهنده خواسته مي شود نظر خود را نسبت به آنها ارائه نمايد. در تحقيق حاضر نيز براي جمع آوري اطّلاعات ميداني در بين کارکنان بانک تجارت استان گيلان از پرسشنامه استفاده شده است.
ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده در ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺣﺎﺿﺮ، ﺑﺮﻣﺒﻨﺎي ﯾﮏ روش ﺗﺠﺮﺑﻪ ﺷﺪه، ﺑﺮاي ارزﯾﺎﺑﯽ وﺟﻮه ﻣﺨﺘﻠﻒ بانک، ﺷﮑﻞ ﮔﺮﻓته اﺳﺖ ﮐﻪ روي ﻫﻢ رﻓﺘﻪ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﺳﺎزﻣﺎن را ﺑﺮﺣﺴﺐ ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪي ﻫﺎ و دﺳﺘﺎوردﻫﺎي ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﻧﻤﺎﯾﺶ ﻣﯽ ﮔﺬارد. در ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣه ﺣﺎﺿﺮ، ﺗﻌﺎﻟﯽ در ﺑﻌﺪ وﺳﯿﻊ درﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه و ﺻﺮﻓﺎً ﺑﻪ وﺟﻮه ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻫﺎي ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﮐﯿﻔﯿّﺖ(ﻣﺎﻧﻨﺪ ISO9000) ﻣﺤﺪود ﻧﻤﯽﺷﻮد. اﯾﻦ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ داراي 50 ﺳﻮال ﺑﺴﺘﻪ و ﻫﻢ وزن ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. ﺧﺼﻮﺻﯿّﺎت اﺻﻠﯽ و ﻣﻨﺤﺼﺮ ﺑﻪ ﻓﺮد آن در اﯾﻦ اﺳﺖ ﮐﻪ ﻫﺮﯾﮏاز 50 ﺳﻮال، اﺛﺮي ﯾﮑﺴﺎن ﺑﺮ اﻣﺘﯿﺎز سازمان دارﻧﺪ. ﭘﻨﺞ ﻣﻌﯿﺎر اوّل ﮐﻪ در ﻗﺎﻟﺐ ﭘﻨﺞ ﻓﺮﺿﯿﻪ در آﻣﺪه اﻧﺪ داراي 500 اﻣﺘﯿﺎز ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺑﻌﻨﻮان ﻣﻌﯿﺎرﻫﺎي ﺗﻮاﻧﻤﺪﺳﺎز ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ و ﭼﻬﺎر ﻣﻌﯿﺎر دوّم ﮐﻪ در ﻗﺎﻟﺐ ﭼﻬﺎر ﻓﺮﺿﯿﻪ دوّم ﮔﻨﺠﺎﻧﺪه ﺷﺪه اﻧﺪ ﻫﻢ داراي500 اﻣﺘﯿﺎز ﻫﺴﺘﻨﺪ و ﺑﻌﻨﻮان ﻣﻌﯿﺎرﻫﺎي ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ. ﯾﮑﯽ از وﯾﮋﮔﯽ ﻫﺎي ﻓﻮق اﻟﻌﺎده و ﮐﻠﯿﺪي اﯾﻦ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ اﯾﻦاﺳﺖ ﮐﻪ ﻫﺮ ﯾﮏ از 50 ﺳﻮال داراي ﺗﺎﺛﯿﺮﮔﺬاري ﯾﮑﻨﻮاﺧﺖ و ﻣﺘﻌﺎدل ﺑﺮ اﻣﺘﯿﺎزدﻫﯽ ﺳﺎزﻣﺎن اﺳﺖ.
به منظور امتیازدهی در این پرسشنامه برای هر سوال چهار گزینه جواب در نظر گرفته شده است گزینه اول که با حرف D نشان داده شده و معادل 0 درصد است یعنی فعّالیّتی شروع نشده است, گزینه دوم که با حرف C نشان داده شده و معادل 33 درصد است یعنی پیشرفت جزیی دارد, گزینه سوم که با حرف B نشان داده شده و معادل 67 درصد است یعنی پیشرفت قابل ملاحظه ای دارد و در نهایت گزینه چهارم که با حرف A نشان داده شده و معادل 100 درصد است یعنی به طور کامل به نتیجه رسیده است و از آنجاییکه ...
روايي1. (اعتبار)پرسشنامه
منظور از روايي اين است که مقياس و محتواي ابزار يا سؤالات مندرج در ابزار دقيقاً متغيّرها و موضوع مورد مطالعه را بسنجد؛ يعني اين که بخشی از داده هاي مورد نياز در رابطه با سنجش متغيّرها در محتواي ابزار حذف نشده باشد يا به عبارت ديگر، عين واقعيّت را بخوبي نشان دهد (حافظ نيا، 1380، ص283).
ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده در اﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺗﻮﺳﻂ ﺑﻨﯿﺎد ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﮐﯿﻔﯿّﺖ و ﺑﻌﻨﻮان روﺷﯽ ﺟﻬﺖ ﺧﻮدارزﯾﺎﺑﯽ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎ ﻃﺮحﮔﺮدﯾﺪه اﺳﺖ. در ﻫﻤﯿﻦ راﺳﺘﺎ ﻣﻮﺳّﺴﻪ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت ﺑﻬﺮه وري و ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻧﺴﺎﻧﯽ، در ﺳﺎل 1382 ﺑﻤﻨﻈﻮر ارزﯾﺎﺑﯽ ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺷﺮﮐﺘﻬﺎيﺗﺤﺖ ﭘﻮﺷﺶ ﺳﺎزﻣﺎن ﮔﺴﺘﺮش و ﻧﻮﺳﺎزي ﺻﻨﺎﯾﻊ اﯾﺮان، ﻧﺴﺨﻪ ﻧﺨﺴﺖ اﯾﻦ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ را ﺗﺪوﯾﻦ ﻧﻤﻮد و ﺑﺎ ﺗﻮﺟّﻪ ﺑﻪ ﺗﺠﺮﺑﯿّﺎتﺑﺪﺳﺖ آﻣﺪه از آن، ﻧﺴﺨﻪ ﺣﺎﺿﺮ را ﭘﺲ از وﯾﺮاﯾﺶ ﻓﻨّﯽ ﺗﻬﯿّﻪ ﻧﻤﻮده اﺳﺖ. ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ بررسي روايي پرسشنامه از روش محتوايي استفاده شده است بدين ترتيب كه بعد از تدوين آن از نظرات و راهنمايي هاي جمعي از متخصّصان امر استفاده شد و در نتيجه مواردي جهت اصلاح پيشنهاد گرديد كه پس از اعمال اصلاحات مورد نظر پرسشنامة نهايي تدوين شد.
3-7 پايايي 2(قابليت اطمينان)پرسشنامه
ضريب آلفاي کرونباخ يکي از متداولترين روش هاي اندازه گيري اعتماد پذيري يا پايايي
پرسشنامه هاست. آلفاي کرونباخ بطور کلّي با استفاده از رابطه زير محاسبه مي شود:
با استفاده از تعريف آلفاي کرونباخ مي توان نتيجه گرفت که:
1- هرقدر همبستگي مثبت بين سؤالات بيشتر شود، ميزان آلفاي کرونباخ بيشتر خواهد شدو بالعکس.
2- هرقدر واريانس ميانگين سؤالات بيشتر شودآلفاي کرونباخ کاهش پيدا خواهد نمود.
3- افزايش تعداد سؤالات تأثير مثبت ويا منفي(بستگي به نوع همبستگي بين سؤالات) بر ميزان ضریب کرونباخ خواهد گذاشت.
4- با افزايش حجم نمونه و تعيين واريانس ميانگين سوالات، ضريب آلفاي کرونباخ نيز افزايش خواهد يافت.
بديهي است هر قدر شاخص آلفاي کرونباخ به 1 نزديکتر باشد، همبستگي دروني بين سوالات بيشتر و در نتيجه پرسش ها همگن تر خواهند بود.
به منظور بررسي پايايي پرسشنامه تحقيق، ابتدا 30 پرسشنامه به صورت تصادفي درجامعه آماري توزيع و گردآوري گرديد. سپس براي محاسبه ضريب آلفاي کرونباخ به کمک نرم افزار SPSS محاسبه گردید.
پس از بررسي و تجزيه و تحليل داده هاي پرسشنامه، پايايي کلّي به شرح جدول زير معادل با 89/0 محاسبه گرديده است:
پرسشنامه یکی از ابزارهای رایج تحقیق و روشی مستقیم برای کسب دادههای تحقیق است. پرسشنامه مجموعهای از سؤالها (گویهها) است که پاسخدهنده با ملاحظه آنها پاسخ لازم را ارائه میدهد. این پاسخها، دادههای مورد نیاز پژوهشگر را تشکیل میدهد. بهمنظور طراحی پرسشنامه پژوهش، پس از بررسی مطالعات کتابخانهای و مصاحبه با خبرگان، 26عامل مؤثر بر رضایت م ...
آزمون ابراز وجود شرینگ (1980) برای سنجش میزان ابراز وجود ساخته شده است. این آزمون یک نوع پرسشنامه پنج گزینه ای است که دارای 32 سوال می باشد. نمره گذاری این آزمون بر اساس مقیاس لیکرت انجام می گیرد. ضریب همبستگی پایایی در باز آزمایی 88/0 بدست آمده است. بنابراین آزمون مذکور از نظر پایایی در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد و برای تعیین میزان جرأت ورزی آزمون مناسبی است. شرینگ (1980) پایایی این آزمون ر ...
مقیاس هوش وکسلر برای کودکان در سال 1949 به وسیله دیوید وکسلر به منظور سنجش هوش کودکان تهیه شده است. این مقیاس در سال 1974 تجدید نظر شد و پس از هنجاریابی، مقیاس هوشی تجدید نظر شده وکسلر کودکان نام گرفت. این مقیاس از 12 خرده آزمون (شامل مقیاس کلامی و مقیاس عملی) تشکیل شده است (پاشاشریفی، 1384). این آزمون، در سال های 1363 و 1364، زیر نظر یک گروه از متخصصان روانشناسی و علوم تربیتی به سرپرستی ...
پرسشنامه یادگیری درس علوم این پرسشنامه دارای 31 سوأل در پیش آزمون و 33 سوأل در پس آزمون می باشد . هر سوال بر اساس يک مقیاس لیکرت 5 درجهای « کاملاً مخالفم » ، « مخالفم » ، « نظری ندارم » ، « موافقم » ، « کاملاً موافقم » پاسخ داده می شود . اين گزينه ها به ترتیب نمره 1 ، 2 ، 3 ، 4 و 5 می گیرند . سوال هاي ...
پرسش نامه فرسودگی شغلی مزلچ این پرسش نامه را مزلچ (1986) ، از گروه پالوآتو در کالیفرنیا تهیه کرده است ( عزیزی ، فیض آبادی ، صالحی ، 1387) و رایج ترین ابزار اندازه گیری فرسودگی شغلی است . که از 22 گویه برای اندازه گیری فراوانی و شدت این پدیده در ابعاد سه گانه ، خستگی عاطفی ، مسخ شخصیت وفق دادن موفقیت فردی به کار می رود. تعداد و شماره گویه های مربوط به هر یک از مولفه های پرسش نامه فرسودگی شغلی مزلچ ...
خرده مقیاس الگوگیری از خودجرحی همسالان این خرده مقیاس از 5 سوال تشکیل شده است که برخی به صورت بله- خیر و برخی به صورت کم، گاهی و زیاد نمره گذاری میشود. سوالهای این مقیاس درباره فراونی خودجرحی در همسالان، گفت و گو با همسالان درباره خودجرحی و نقش خودجرحی در شروع و تداوم خودجرحی است. سوالات این خرده مقیاس برگرفته بخشی ازسیاهه خودجرحی اتوا (کلایتر، نیکسون ،2003 به نقل از برویر، مارتین،فرینت ...
از 36 سوال و چهار خرده مقیاس ناامیدی،افکار خودکشی،خصومت-پرخاشگری و خودارزیابی منفی تشکیل شده است. سوالات بر اساس یک مقیاس چهار درجه ای نمره گذاری میشوند، پس از نمره گذاری به هر سوال به صورت جداگانه نمره وزن دار تعلق میگیرد که این کار با هدف بالا بردن احتمال تشخیص خطر خودکشی انجام میشود. آلفای کرونباخ نمره کل در این مقیاس 93/0 و برای خرده مقیاسها هم در دامنها ...
پرسشنامه قلدری/ قربانی آلوئوس پرسشنامه قلدری/قربانی آلوئوس یک پرسشنامه 39 سوالی است که انواع مختلف رفتارهای قلدری را در دانش آموزان مدرسه اندازه گیری میکند. در این پرسشنامه فراوانی انواع مختلف رفتارمورد قلدری قرار گرفتن و قلدری کردن را اندازه گیری میشود. این رفتارها شامل بدنام شدن از جانب همسالان، طرد شدن، اذیت و آزار کلامی و فیزیکی،مسخره شدن، شایعه پراکنی در مورد یک فرد، اذ ...
این پرسشنامه توسط مقیمی وهمکاران درسال 1388 معرفی گردیده است که توسط محرم زاده ودیگران (1388)نیزمورداستفاده قرارگرفته است.در این پرسشنامه هشت بعد حمایت و رهبری مدیریت عالی سازمان ،برنامه ریزی استراتژیک،تمرکز روی مشتری (مشتری مداری )،شناسایی وآموزش کارکنان،توانمندسازی(قدرتمندسازی)کارکنان وکار تیمی ، اندازه گیری وتجزیه وتحلیل کیفیت،کیفیت وپیامدهای بهبودکیفیت وبهره وری بعنوان ابعادمدیریت کیفیت ...
معرفي ابزار: این مقیاس که احساسات و نگرانی های شخصی را درباره محبت و رابطه جنسی با همسر ارزیابی می کند، توسط یاوری کرمانی (1386) ساخته شده و شامل 17 سوال است و يك نمره كلي درباره ميزان رضايت جنسي فرد را بدست مي دهد. پايايي ابزار: یاوری کرمانی پایایی این مقیاس را 75/0 گزارش کرده است. در پژوهش حاضر نيز پايايي ابزار به روش آلفاي كرونباخ محاسبه گرديد كه ضريب حاصله 76/0 بود. روش نمره گذاري: روش نمره ...
معرفي ابزار: اين پرسشنامه در سال 1996 توسط ايلينا جرابك براي سنجش اضطراب اجتماعي ساخته شده است. اين ابزار داراي 25 سوال 5 گزينه اي با گزينه هاي تقريبا هميشه، اغلب اوقات، گاهي اوقات، بندرت، تقريبا هيچ وقت است. اين پرسنامه توسط سام دليري (1381) در ايران روي يك گروه 477 نفري از دانش آموزان اجرا شده است و روايي و پايايي آن مطلوب گزارش شده. روايي ابزار: با استفاده از روش تحليل عاملي، 5 عامل شامل ترس ا ...
پرسشنامهی هوش معنوی پرسشنامه هوش معنوی توسط امرام و درایر (2007) طراحی شده است که دارای دو فرم کوتاه با 44 عبارت و فرم بلند با 83 عبارت است. که در این پرسشنامه از فرم 44 سوالی استفاده می گردد. این پرسشنامه در ایران توسط حسینی ترجمه و هنجاریابی شده است و در یک مقیاس 5 لیکرتی از 1 (نظری ندارم) تا 5 (کاملاً درست) نمرهگذاری میشود. که هرچه نمرهی ...
پرسشنامه نارسایی هیجانی تورنتو مخصوص کودکان و نوجوانان از نسخه اصلی پرسشنامه نارسایی هیجانی بزرگسالان گرفته شده و توسط ریف ، استروالد و نزوگت (2005) ساخته شده است. این پرسشنامه 20 سوال دارد که با مقیاس لیکرت سه درجه ای (کاملا، تا حدودی و به هیچ وجه ) پاسخ داده می شود و سه عامل ناتوانی در شناسایی احساسات، ناتوانی در توصیف احساسات و سبک تفکر عینی را مورد ارزیابی قرار می دهد. ناتوانی در شناسای ...
پرسشنامه احساس پیوستگی پرسشنامه احساس پیوستگی آنتونوسکی (1987) حاوی 29 سؤال 5 گزینه ای است که از 1 تا 5 درجه بندی شده است. روش نمرهگذاری به صورت لیکرت و در 13 سؤال به صورت معکوس است. تکمیلکننده پرسشنامه احساس پیوستگی میزان توافق خود را با هر ماده از طریق تأیید یکی از 5 درجه، مشخص می سازد. ضمناً هر شماره انتخاب شده، نمره همان سؤال محسوب میشود با این تفاوت که 13 سؤال از این پرسشنامه ...
مقیاس شادکامی آکسفورد ( OHI )یکی از ابزارهای خودسنجی معروفی است که در اکثر پژوهشهای مربوط به شادکامی و نیز در تحقیق حاضر مورد استفاده قرارگرفته است.این مقیاس دارای 29 ماده است و براساس دیدگاه آرگیل، مارتین و کراسلند[1] (1989به نقل از آرگیل،2001)درباره احساس شادکامی و نیز نظر بک درباره افسردگی تهیه شده است. آرگیل و همکاران (1989)پایایی این ابزار را به روش آلفای کرونباخ 90/0و پایایی بازآز ...
پرسشنامه مربوط به اضطراب رایانه ای این مقیاس در سال 1987 توسط هنسن ، گلاس و نایت تهیه شد. مقیاس مذکور 19 گویه دارد، گویه های مقیاس بسته پاسخ و در مقیاس 5 درجه ای از کاملاَ مخالفم تا کاملاَ موافقم درجه بندی شده اند که از نمره 1 الی 5 به هر گزینه تعلق می گیرد. از همبن رو دامنه نمرات بین 19 تا 95 می باشد. لازم به ذکر است گویه های 2- 4- 5- 6- 7 – 9- 10 – 17 – 19به صورت معکوس ن ...
پرسشنامه عدالت سازماني1 براي سنجش عدالت سازمانی از پرسشنامه گرینبرگ(1990) استفاده گردیدکه درسه بعد و شامل20سوال است و در قالب مقیاس 5 گزینه ای لیکرت2(کاملا موافقم- موافقم- نظری ندارم- مخالفم-کاملا مخالفم) به شکل جدول (3-2) طراحی و مورد استفاده قرار گرفته است. organizational justice questionnaire Likertعدالت توزیعیعدالت رویه ایعدالت مراوده ایتعيين اعت ...
برای سنجش متغير اضطراب اجتماعی از مقياس اضطراب اجتماعی برای نوجوانان كه توسط لاجركا (1999) ابداع شده است، استفاده شده است که شامل 18 گويه است و از سه زير مقياس، ترس از ارزيابی منفی، اجتناب اجتماعی و اندوه درموقعيت های جديد، اجتناب اجتماعی و اندوه عمومی تشكيل شده است. سازندگان، با استفاده از تحليل عامل، سه عامل را مورد شناسايی قراردادند. ترس از ارزيابی منفی توسط همسالان، بعد اجتناب اجتم ...
به منظور سنجش خودكارآمدی تحصيلی دانش آموزان از مقياس خودكارآمدی تحصيلی مورگان و همکاران(1999) استفاده شده است. اين مقياس دارای 30 سؤال و سه زير مقياس استعداد، كوشش و بافت است. گویه های این مقیاس با طیف لیکرت دارای پاسخ چهار درجه ای می باشد. سازنده مقياس میزان همسانی درونی مقیاس را با استفاده از روش آلفای كرونباخ، 82/0 اعلام کرده است. همچنين ضريب آلفای كرونباخ سه زير مقياس استعداد و كوشش و بافت به ...
پرسشنامه يادگيري خودتنظیمی (SRLS): این مقیاس توسط زیمرمن و مارتینزپونز,(1988) ساخته شده است. مقیاس مذکور دارای 27 ماده است که 24 ماده اول، مربوط به راهبردهای چهاردهگانه یادگیری خودتنظیمی بوده و نمره کل فرد، حاصل جمع این 24 ماده است.این راهبردها شامل: خودارزشیابی، سازمان دادن و انتقال، هدفگذاری و برنامهریزی، یادداشتبرداری و خودکنترلی، جستجوی اطلاعات، سازماندهی محیط، خودپیامد ...
مقیاس ارزیابی اهمالکاری نسخه دانش آموز (PASS) مقیاس اهمالکاری تحصیلی توسط سولومون و راث بلوم(1984) تهیه و تدوین شده است. این مقیاس دارای 27 گویه است که سه مؤلفه"آماده شدن برای امتحانات"(8 گویه)، "آماده کردن تکالیف"(11 گویه) و "آماده شدن برای مقاله های پایان ترم"(8 گویه) را مورد بررسی قرار میدهد. قابليت اعتماد يا پايايي ( Reliability ) : قابليت اعتماد يكي از ويژگيهاي فني ابزار اندازه گيري اس ...
برای سازمان یادگیرنده، پرسشنامهای استاندارد، شامل 25 سؤال که به صورت طیف پنج نمرهای لیکرت از خیلی زیاد تا خیلی کم میباشد، استفاده شد. ابعاد پنج گانه فرمول مورد نظر ویک و لئون (1995) در پرسشنامه، شامل رهبری فرابین، برنامه/ ارزیابی، اطلاعات، ابتکار و اجرا است، که اصل آن توسط ویک ولئون طراحی شده است و در پژوهشهای قبلی این پرسشنامه مورد استفاده قرار گرفته است. به طور کلی عناصر فرمول ...
برای اثربخشی سازمانی از پرسشنامهای که ساخته هوی و همکارانش (2009) است، جهت تعیین میزان نگرش کارکنان از اثربخشی، استفاده شد. این پرسشنامه دارای 8 سؤال که موارد 5 گانه کمیت و کیفیت محصول، کارایی، قابلیت سازگاری و قابلیت انعطاف را میسنجد و طیف 6 نمرهای لیکرت از کاملاً موافق تا کاملاً مخالف است. روایی پرسشنامه اثربخشی سازمانی از طریق ارزیابیهای کارشناسان (هوی و فرگوسن، 1985) ...
پرسشنامه انگیزش تحصیلی : در اين بررسي انگيزش تحصيلي ( SIMS ) توسط تست مك اينري و سينكالاير (1992) سنجيده شد . اين تست در استراليا تهيه شده و بر مبناي نظريه خود تعيين كنندگي ساخته شده است اين تست در ايران بعد از تأييد روايي محتوا، پايائي آن به روش بازآزمايي به فاصله دو هفته (73/76) مورد تأييد قرار گرفته است و ميزان آلفاي كرونباخ آن 74 تا 88 درصد گز ...
مقیاس مهارت های اجتماعی ماتسون مقیاس سنجش مهارت هاي اجتماعی ماتسون که توسط ماتسون و همکاران در سال 1983 براي سنجش مهارت هاي اجتماعی افراد 4 تا 18 سال تدوین گردیده است. این مقیاس داراي 54 عبارت است که مهارت هاي اجتماعی کودکان را توصیف می کنند. پاسخها براساس یک شاخص پنج درجه اي از نوع مقیاس لیکرت با دامنه ي نمره ي 1 (هیچوقت) تا 5 (همیشه) نمره گذاري می شوند. براي این مقیاس، پنج مؤلفه یا خرده مقیاس ف ...
در بخش تحلیل اسنادی جهت احصاء مؤلفه های فرهنگ ایثار و شهادت و راهکارهای نهادینه سازی آن در مدارس، از فرم فیش برداری استفاده شده است و در بخش تحلیل محتوا، به منظور بررسی و تحلیل محتوای اهداف مصوب دوره متوسطه از نظر میزان توجه به مؤلفه های فرهنگ ایثار و شهادت، از فرم چک لیست تحلیل محتوای محقق ساخته استفاده شده است. به منظور تدوین فرم چک لیست تحلیل محتوای اهداف مصوب دوره متوسطه، تعداد قابل توجهی از م ...
برای اندازه گیری تعهد سازمانی از پرسشنامه ای که شامل 11 سوال می باشد و در تنظيم اين پرسشنامه نيز از طیف پنج تایی لیکرت و گزینه های خیلی زیاد ، زیاد ، متوسط ، کم ، خیلی کم استفاده شده است. تعیین روایی (اعتبار) پرسشنامه : برای افزایش اعتبار (روایی) پرسشنامه این تحقیق، ابتدا پرسشنامه هر دو متغیر(رهبری تحول آفرین) و (تعهد سازمانی) تهیه شده، بعد با مشورت استاد راهنما و مشاور تعداد 30 پرسشنامه بی ...
پرسشنامه نیازهای بنیادی روانی توسط گاردیا، دسی و ریان (2000) ساخته شده است. مقیاس مذکور شامل 21 ماده است که سه خرده مقیاس، خودمختاری، شایستگی و ارتباط را می سنجد، که میزان احساس حمایت از نیاز های خود مختاری ، نیاز به شایستگی ونیاز به ارتباط با دیگران را می سنجد. که بر اساس مقیاس هفت درجه ای لیکرت درجه بندی شده است. و سوالات دارای علامت ع به صورت معکوس نمره گذاری می شوند. گاردیا و همکار ...
پرسشنامۀ خود پندارۀ راجرز : برای سنجش خودپنداره از پرسشنامۀ خود پندارۀ راجـرز)1951، به نقل از رقیبي و میناخاني، (1390که دو فرم الف و ب دارد استفاده شد. فرم الف شامل 41 جفت صفت است که در اختیار پاسخگو قرار داده میشود و از وی خواسته میشود با توجه به مقیاس هفت درجه ای (1 تا 7) بالای پرسشنامه، عددی را برحسب دوری یا نزدیکي هر صفت با صفاتي که در خود سراغ دارد، علامت بزند. د ...
پرسشنامه سبک شناختی ( KAI ) این پرسشنامه توسط کرتون 1967 برای سنجش سبک نوگرا یا پژوهنده - یانوگرا یا پذیرنده ساخته شد پرسشنامه از 33 ماده و 5 گزینه ( بسیار آسان، نه مشکل نه آسان، مشکل و بسیار مشکل ) تشکیل شده است و از آزمودنی خواسته می شود و خواندن دقیق هر ماده را مشخص کند تا چه اندازه برای این مشکل یا آسان خواهد بود برای مدت طولانی هر یک از آن ویژگی ها را داشته باشد برای مثال ( عنوان فردی که از ...
مقیاس سنجش جوسازمانی پلاس دلتا (2011) مقیاس جوسازمانی (پلاس دلتا، 2011)، دارای 40 گویه و شامل 8 زیر مقیاس میباشد که عبارتاند از: طراحی سازمانی شامل گویه های 1 تا 5، ویژگیهای شخصیتی شغل شامل گویه های 6 تا 10، روابط میان همکاران شامل گویه های 11 تا 15، فرهنگ محیط کار شامل گویه های 16 تا 20، مدیریت ارشد شامل گویه های 21 تا 25، سرپرستی مستقیم شامل گویه های 26 تا 30، فرایندهای کاری ...
پرسشنامه ی اختلالات تنظیم هیجانی توسط گراتس (2004) ساخته شده است. این پرسشنامه یک شاخص خود گزارشی است که برای ارزیابی بد تنظیمی هیجانی به شکل جامع تری نسبت به ابزارهای موجود در این زمینه ساخته شده است و دارای 36 ماده و شش خورده مقیاس که عبارتند از : خرده مقیاس های، عدم پذیرش پاسخ های عاطفی که با سوالات، 11، 12، 21، 23، 25، 29 / اختلال در انجام رفتارهای هدفمند که با سوالات 13، 18، 20، 26، 33 / اختل ...
توجه: این پاورپوینت با موضوع غده هیپوفیز کاملا توسط نویسنده این وبسایت طراحی شده و ضمانت میشود که کپی برداری نیست. تعداد 41 اسلاید با منابع مشخص و آماده برای ارائه دادن در مقطع لیسانس و فوق لیسانس لازم به ذکر است تعداد دو عدد فیلم آموزشی و یک فایل فلش از نحوه کارکرد، محل قرارگیری غده هیپوفیر و آناتومی آن به صورت رایگان در بسته دانلودی قرار داده شده است. ...